Pagina 1 van 1

benzine uit inlaatspruitstuk

Geplaatst: vr jul 01, 2005 5:47 pm
door lex
Zojuist alle pakkingen van de carburateur vervangen, nu lekt het nog steeds. Ik had natuurlijk weer eens niet goed gekeken. onder in het inlaatspruitstuk zit een uitsparing en hieruit lekt het. niet als de motor draait, maar bij het starten en afzetten van de motor. wie kan dit verklaren? is dit misschien een slechte vlotternaald, dat hij er teveel ingooit bij het starten, dus dat er teveel benzine in de vlotterkamer komt? of moet ik gewoon de inlaatpakking vervangen? hij zuigt geen valse lucht, dus als ik tijdens het draaien van de motor het gat dichthou, merk ik niets in het toerental.

Lex

Geplaatst: za jul 02, 2005 8:06 am
door Gerard 2cv
Hallo Lex.
Dat gaatje zit er om het verzuipen te voorkomen,Maar het vlooterniveau
controleren en evt.een nieuwe vlotternaald kan natuurlijk nooit kwaad.

Geplaatst: wo jul 06, 2005 1:25 pm
door lex
Maar Gerard, dat is toch hardstikke gevaarlijk? als de motor niet goed start en je moet wat langer doorstarten, dan vliegt het in de brand. als je massa van het verdelerhuis niet goed vastzit. ik voel me niet zo fijn bij het idee dat er benzine lekt langs het blok. het is voornamelijk als ik de motor afzet, dat er nog een scheutje uitkomt. waar komt dit eigenlijk vandaan? het staat niet in rechtstreekse verbinding met de inlaat, want dan zou hij beroerd moeten lopen...

lex

Geplaatst: wo jul 06, 2005 2:14 pm
door Gerard 2cv
Dat gevaarlijke valt enorm mee.Voordat het spruitstuk warm wordt is die
benzine allang verdampt.Als dat gaatje er niet zou zitten zou elke keer de
motor verzuipen en de bougies nat slaan.De hele afstelling van de motor
is hieop gebouwd.Ook om stationair te draaien heeft de motor lucht nodig
en het gaatje is kleiner dan je denkt.Benzine is veel dunner als water

Geplaatst: do jun 22, 2006 4:31 pm
door ed-hz
Hoi,

ik had ook last van een beetje benzine uit mijn inlaatspruitstuk, en dit leek mij niet normaal, gevaarlijk en ook verspilling van benzine.

Vooral toen ik mijn elektrische brandstofpomp had gemonteerd, en toen ik deze aan het testen was, bleek dat er een beetje benzine uit het inlaatspruitstuk loopt als de pomp staat te pompen en de motor nog niet draait.

Dit kan maar 1 ding zijn: de vlotternaald is versleten.
Ik heb voor de grap de vlotternaald van een oude eend uit elkaar gehaald, en inderdaad, slijtage is duidelijk zichtbaar. Die dingen slijten dus duidelijk.

Ik heb nu een nieuwe vlotternaald in mijn bus gemonteerd, ik heb een solex carburateur en daarin past de vlotternaald van een 2cv6 (1.7 mm doorlaatopening, schroefdraad 12mm).

Nu lekt er geen benzine meer, en da´s wel fijn.

Het is wel de moeite om te controleren bij je bus, een nieuwe naald kost niet zo veel. Kleine moeite groot plezier!

Groeten,

Edwin.

Geplaatst: do jun 22, 2006 4:57 pm
door lex
Da's mooi! Maar past deze 2cv6 vlotternaald ook in de nieuwere Solex RBIC carburateur met toerenbegrenzer?

Geplaatst: do jun 22, 2006 5:45 pm
door ed-hz
Lex,

dat past, want zo´n carburateur heb ik ook.
Ik heb namelijk een H78 motor in mijn bus.

Groeten,

Edwin.

Geplaatst: vr jun 23, 2006 1:17 pm
door Stef
Compleet revisiesetje inclusief pakkingen en nieuwe naald kost 17 euro nogwat bij TA in Zeeland. Dit is wel het setje voor de carb met acceleraiepomp, je houd dus wat onderdeeltjes over.

Groeten,

Stef

Geplaatst: vr jun 23, 2006 2:06 pm
door ed-hz
Een vlotternaald voor een 2cv6 kost ongeveer 5 euro.

Groeten,

Edwin.