benzine uit inlaatspruitstuk
benzine uit inlaatspruitstuk
Zojuist alle pakkingen van de carburateur vervangen, nu lekt het nog steeds. Ik had natuurlijk weer eens niet goed gekeken. onder in het inlaatspruitstuk zit een uitsparing en hieruit lekt het. niet als de motor draait, maar bij het starten en afzetten van de motor. wie kan dit verklaren? is dit misschien een slechte vlotternaald, dat hij er teveel ingooit bij het starten, dus dat er teveel benzine in de vlotterkamer komt? of moet ik gewoon de inlaatpakking vervangen? hij zuigt geen valse lucht, dus als ik tijdens het draaien van de motor het gat dichthou, merk ik niets in het toerental.
Lex
Lex
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Maar Gerard, dat is toch hardstikke gevaarlijk? als de motor niet goed start en je moet wat langer doorstarten, dan vliegt het in de brand. als je massa van het verdelerhuis niet goed vastzit. ik voel me niet zo fijn bij het idee dat er benzine lekt langs het blok. het is voornamelijk als ik de motor afzet, dat er nog een scheutje uitkomt. waar komt dit eigenlijk vandaan? het staat niet in rechtstreekse verbinding met de inlaat, want dan zou hij beroerd moeten lopen...
lex
lex
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Dat gevaarlijke valt enorm mee.Voordat het spruitstuk warm wordt is die
benzine allang verdampt.Als dat gaatje er niet zou zitten zou elke keer de
motor verzuipen en de bougies nat slaan.De hele afstelling van de motor
is hieop gebouwd.Ook om stationair te draaien heeft de motor lucht nodig
en het gaatje is kleiner dan je denkt.Benzine is veel dunner als water
benzine allang verdampt.Als dat gaatje er niet zou zitten zou elke keer de
motor verzuipen en de bougies nat slaan.De hele afstelling van de motor
is hieop gebouwd.Ook om stationair te draaien heeft de motor lucht nodig
en het gaatje is kleiner dan je denkt.Benzine is veel dunner als water
Hoi,
ik had ook last van een beetje benzine uit mijn inlaatspruitstuk, en dit leek mij niet normaal, gevaarlijk en ook verspilling van benzine.
Vooral toen ik mijn elektrische brandstofpomp had gemonteerd, en toen ik deze aan het testen was, bleek dat er een beetje benzine uit het inlaatspruitstuk loopt als de pomp staat te pompen en de motor nog niet draait.
Dit kan maar 1 ding zijn: de vlotternaald is versleten.
Ik heb voor de grap de vlotternaald van een oude eend uit elkaar gehaald, en inderdaad, slijtage is duidelijk zichtbaar. Die dingen slijten dus duidelijk.
Ik heb nu een nieuwe vlotternaald in mijn bus gemonteerd, ik heb een solex carburateur en daarin past de vlotternaald van een 2cv6 (1.7 mm doorlaatopening, schroefdraad 12mm).
Nu lekt er geen benzine meer, en da´s wel fijn.
Het is wel de moeite om te controleren bij je bus, een nieuwe naald kost niet zo veel. Kleine moeite groot plezier!
Groeten,
Edwin.
ik had ook last van een beetje benzine uit mijn inlaatspruitstuk, en dit leek mij niet normaal, gevaarlijk en ook verspilling van benzine.
Vooral toen ik mijn elektrische brandstofpomp had gemonteerd, en toen ik deze aan het testen was, bleek dat er een beetje benzine uit het inlaatspruitstuk loopt als de pomp staat te pompen en de motor nog niet draait.
Dit kan maar 1 ding zijn: de vlotternaald is versleten.
Ik heb voor de grap de vlotternaald van een oude eend uit elkaar gehaald, en inderdaad, slijtage is duidelijk zichtbaar. Die dingen slijten dus duidelijk.
Ik heb nu een nieuwe vlotternaald in mijn bus gemonteerd, ik heb een solex carburateur en daarin past de vlotternaald van een 2cv6 (1.7 mm doorlaatopening, schroefdraad 12mm).
Nu lekt er geen benzine meer, en da´s wel fijn.
Het is wel de moeite om te controleren bij je bus, een nieuwe naald kost niet zo veel. Kleine moeite groot plezier!
Groeten,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961