sinds gisteren in het bezit van een HY uit 1975. Onze )mijzelf, mijn vrouw en onze zoon) eerste camper en dan al meteen dit model (ik vond het 30 jaar geleden al een mooie uitvoering!).
Ons HYtje is zeer goed onderhouden (aan de buitenkant is dit goed te zien, motorisch lijkt alles ook goed in orde). De vorige eigenaar heeft er 22 jaar mee door Europa gereden (1-2 x per jaar) en alle lief en zaligheid in het onderhoud gestopt. Hij en zijn vrouw namen met tranen in de ogen afscheid van hun busje. Ik hoop dat wij er net zo veel plezier mee beleven als zij hebben gehad. Maar de eerste rit (Wageningen-Doetinchem) zit er op en heeft die uitstekend doorstaan (dat geldt trouwens ook voor ons

Wij zullen er geen grote reiszen mee maken: meer weekendtrips in Nederland (Benelux?) en Hytje zal ook ingezet worden als vervoerder van onze zoon en zijn vrienden van en naar diverse popconcerten.
Heel veel verstand van motoren heb ik niet, dus ik hoop dat bij onderhoudsvragen ik jullie hiervoor mag lastig vallen. Gezien de info en de sfeer op het forum heb ik hier het volste vertrouwen in.
Misschien mag ik meteen al een vraagje stellen: ik heb voor het onderhoud en de APK-keuring een garage gevonden in Arnhem die al meerdere HYtjes verzorgt. Is er misschien in de buurt van Doetinchem ook een garage te vinden die ervaring heeft met dit type?
Voorlopig tot zover met deze voorstelronde. Zeer waarschijnlijk tot binnenkort op dit forum en alvast bedankt voor de zeer nuttige tips die ik al mocht lezen.
Oh ja: ik ben 51 jaar en woonachtig in Doetinchem.