Een eenvoudig vraagje. Ik heb namelijk het volgende probleem.
Als ik net getankt heb ontstaat er bij hoog verbruik (bv klimmen in de bergen) een onderdruk in mijn benzinetank die is sterker dan mijn mechanische pomp kan overwinnen. Daardoor raakt mijn vlotterkamer leeg en moet ik gaan pompen om aan het rijden te blijven.
Als ik even stop, de dop van de tank afhaal (pffffffff) gaat het daarna weer een tijdje goed. Als de tank eenmaal half leeg is heb ik er nooit meer last van.
Nou heb ik de afgeleopen paar jaar 3 tankdoppen versleten, en bij de middelste had ik hier geen last van. Gaat de ontluchting van de tank door de benzinetankdop?
Groet,
Ree
Hoe komt lucht in je benzinetank?
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr jun 02, 2006 9:56 am
- Locatie: Tielt-winge België
- Contacteer:
Normaal zit er een beluchtingsgaatje in de benzinnedop.
Als je het type van de 2cv hebt zie je dat duidelijk.
Je moet dus opletten als je er eentje met een slot koopt dat het voorzien is met beluchting.
Mischien is het bij jou gewoon verstopt.
Bij mijn 2CV heb ik dat probleem ook gekend de tank was toen volledig plat gezogen.
Als je het type van de 2cv hebt zie je dat duidelijk.
Je moet dus opletten als je er eentje met een slot koopt dat het voorzien is met beluchting.
Mischien is het bij jou gewoon verstopt.
Bij mijn 2CV heb ik dat probleem ook gekend de tank was toen volledig plat gezogen.
Hy 1973 verlengde wielbasis.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.