Hallo even voorstellen!! mijn naam hier: Junior hy-kunde

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: 06-bz-zz

Hallo even voorstellen!! mijn naam hier: Junior hy-kunde

Bericht door BUZZhY »

Hallo allemaal,

Ten eerste wat een mooi forum hebben jullie,

Dat is toch een goede binnenkomer :D Ik ben nogal gechameerd van Citroens. Ik heb in me studententijd 2 lelijke eendjes opgereden die echt niet meer te redden waren! En werkelijk een mooie tijd mee heb gedeeld. Nu rij ik een bijzondere Citroen ZX namelijk 1 met soft-top deze koester ik al enige tijd.

Maar elke keer als ik een Citroen HY zie rijden!
Weet ik zeker dat ik deze droom wil verwezenlijken!

Maar ik wil eerst de hy-kunde onder de knie hebben voordat ik er 1 ga aanschaffen dus kijk en luister(lees) ik mee. TIPS ZIJN MEER ALS WELCOM!!

Nu zit ik eraan te denken dat ik een HY wil gaan ombouwen naar een leuke vakantie auto..

Ook zou ik graag wat verschillede HY's willen zien in levende lijve. dus bij deze de vraag bij wie mag ik een keer komen kijken??
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

hallo ik ben peter van la souris en woon ook in arnhem mail me maar even pcwestdijk@hotmail.com. groetjes peter
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Of kom a.s. zaterdag de 23e naar het magazijn van het HY team in Heesch. Wellicht kun je daar ook je kennis opvijzelen.

Welkom in ieder geval alhier, en snuffel wat rond. Hier staat al een heleboel aan kennis vermeld.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Welkom :D

Verzamel inderdaad eerst heel wat informatie en ga niet in je eentje verliefd naar een HY kijken maar neem iemand mee die het liefst niks van "zo'n kippenhok" moet hebben maar wel technische kennis heeft :D

Maak jezelf ook alvast bekend met waar alle nuttige dingen zitten (instrumentarium, versnellingen, vloeistofopeningen enzo) want sommige verkopers weten dat helaas niet.
Het leukste is in ieder geval het uitkijken naar een HY, verzamelen van informatie enzo. Oh en het rijden natuurlijk, maar persoonlijk kom ik daar maar weinig aan toe. Ik neem maar aan dat het exemplarisch is, want over het algemeen staan ze toch als vrij trouw te boek (geen VW-degelijkheid natuurlijk, het blijft Citroën, maar toch). Zoek er een met het liefst een goed gedocumenteerde historie en kies bewust of je veel uitgeeft voor een goede of minder voor een waar je aan onderhoud zeg maar "gespreid betalen" kan :D
En probeer natuurlijk een beetje te bedenken wat je wil kwa uitvoering en inrichting: lang of kort, 11CV motor of HY78 motor, origineel of polyester opbouw, camperinrichting of leeg (en dan heb ik 't allemaal nog in twee keuzes samengevat, er zijn er natuurlijk veel meer :D).
Vooral op je een complete camper wil of niet is een goede (hoewel ik wel een camper wil, maar de oude spullen waren niet bruikbaar dus die heb ik er uitgesloopt).

Je zit daar vrij dicht bij 't HY team magazijn in ieder geval en je hebt dit forum als informatiebron (ik heb er in ieder geval al veel informatie vandaan en geloof dat 't flink mijn schuld is dat er nu zoveel berichten staan al ;))
Ook bij mij ben je welkom hoor, maar Enschede is een klere-eind en ik kan niet garanderen dat MurpHY wil rijden dus ik betwijfel of je daar wat aan hebt :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door BUZZhY »

Bedankt voor jullie welkom !!

Ja leuk dan ga ik toch de 23e naar 't HY team magazijn!! Maareuh waar is dat dan in Heesch ?? :?

Het zou natuurlijk helemaal fantastich zijn als ik met iemand mee kan rijden. De eerste HY rit in me leven!! Wauw dat zal wel gaaf zijn!!

Wie maakt me blij!! 50-50 voor de benzine?? :D
Patje74
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Patje74 »

Welkom op het forum! Zelf had ik ook al jeren de wens om een HY te hebben, in maart is het er dan ook eindelijk van gekomen.
Enige technische achtergrond is inderdaad wel wenselijk, maar ik denk dat je nog het meeste zult leren als je gewoon met je eigen HY aan de slag gaat!

Sleutelervaring heb je waarschijnlijk al met je 2 ex-2CV's. Al ben ik van mening dat je een 2CV altijd kunt redden. Vertel mij maar eens welk onderdeel er niet meer te krijgen was. :wink:
Het enige waar echt geld in gaat zitten is de koets, maar dankzij de tupperware clubs (kit-car bouwers) zijn die ook behoorlijk goed te krijgen in restaurabele staat.
Wat dat aan gaat is de insteek bij een HY echt wel anders. Daar zet je niet zomaar even een nieuw chassis onder, die moet je opknappen.

Veel plezier op het forum en succes met het verwezelijken van je doom!
BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door BUZZhY »

Is er Iemand die me kan vertellen waar ik in heesch moet zijn voor het magazijn??? sja Anders ga ik er maar op de la bonne-fooi heen!! want ik ben wel ff nieuwschierig geworden!! :D
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Junior in de hy-kunde schreef:Is er Iemand die me kan vertellen waar ik in heesch moet zijn voor het magazijn??? sja Anders ga ik er maar op de la bonne-fooi heen!! want ik ben wel ff nieuwschierig geworden!! :D
Zie http://www.citroenhyteam.nl/magazijn.html :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door BUZZhY »

Haha Leipie dat was best voor de hand liggend deze link :lol:

Bedankt!!
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Hoi,

Welkom!!!!! Woon zelf in Ede, wat op zich dicht bij is voor je, maar heb de bus nu niet bij huis staan :( .

Ik ga vandaag naar Heesch, misschien zien we elkaar daar!!!

Gr CitrofielNL
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Het was leuk je te ontmoeten. Ben je nog wat wijzer geworden? En wil je nog steeds zo'n oud ding :lol:
BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door BUZZhY »

Sjonge wat een verhalen!!! En wat af gelachen!!

Was inderdaad erg gezellig!! Ben inderdaad erg veel wijzer geworden!!
Ontzettend bedankt Allemaal. Jullie gaan me zeker weer zien eerst volgende meeting, Kan ik jullie trots bewonderen. Ik heb ongelofelijk veel zin om me eerste rit in zo'n oud ding te maken!! :D

De koffie en taart was trouwens ook lekker!! Maar ik ga op alle gemak rond kijken naar een HY die goed bij me past! En waar we veel vakantie en hobby plezier van ga hebben.

haha Het lijkt wel of ik een huisdier ga aanschaffen hahaha.

Ga nu met een hoofd vol informatie opzoek en dat is goed!!! Het is erg verstandig geweest om langs tekomen. Verhalen geven mij een goede indruk!!! Thanx
Stephan
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

ff voorstellen

Bericht door Stephan »

Hallo iedereen,

Als er ergens informatie te halen is over de HY is 't wel dit forum, echt top!

Deze info heb ik dus ook allemaal gebruikt om uiteindelijk tot een koop te komen.
Mijn naam is Stephan en afgelopen vrijdag hebben we onze eerste HY(tje) gekocht.
De vuurdoop was een ritje vanaf de verkoper uit Limburg naar Zeeland. Alles ging prima ondanks 't feit dat ie al vanaf 22-07-04 geen apk meer heeft.
De garage mag nu een 'test' keuring doen om te bepalen hoeveel moeite ik voor de apk mag gaan doen. Ik heb al zo'n vermoeden........

groeten,
Stephan
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Geweldig weer een erbij. Succes en ik hoop dat het niet te erg in de papieren gaat lopen.
BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door BUZZhY »

Geweldig en Gefeliciteerd!!

We willen natuurlijk een compleet verslag van aankoop tot keuring(en)
voorspoed en tegenspoed. Dat is toch ook weer iets waar ik ontzettend veel van kan leren

Ik heb reeds een aantal hints en tips gehad!! Bedankt daarvoor!! but still searching.. 8) Ik hou me ogenopen
Plaats reactie