Welkom
Verzamel inderdaad eerst heel wat informatie en ga niet in je eentje verliefd naar een HY kijken maar neem iemand mee die het liefst niks van "zo'n kippenhok" moet hebben maar wel technische kennis heeft
Maak jezelf ook alvast bekend met waar alle nuttige dingen zitten (instrumentarium, versnellingen, vloeistofopeningen enzo) want sommige verkopers weten dat helaas niet.
Het leukste is in ieder geval het uitkijken naar een HY, verzamelen van informatie enzo. Oh en het rijden natuurlijk, maar persoonlijk kom ik daar maar weinig aan toe. Ik neem maar aan dat het exemplarisch is, want over het algemeen staan ze toch als vrij trouw te boek (geen VW-degelijkheid natuurlijk, het blijft Citroën, maar toch). Zoek er een met het liefst een goed gedocumenteerde historie en kies bewust of je veel uitgeeft voor een goede of minder voor een waar je aan onderhoud zeg maar "gespreid betalen" kan

En probeer natuurlijk een beetje te bedenken wat je wil kwa uitvoering en inrichting: lang of kort, 11CV motor of HY78 motor, origineel of polyester opbouw, camperinrichting of leeg (en dan heb ik 't allemaal nog in twee keuzes samengevat, er zijn er natuurlijk veel meer

).
Vooral op je een complete camper wil of niet is een goede (hoewel ik wel een camper wil, maar de oude spullen waren niet bruikbaar dus die heb ik er uitgesloopt).
Je zit daar vrij dicht bij 't HY team magazijn in ieder geval en je hebt dit forum als informatiebron (ik heb er in ieder geval al veel informatie vandaan en geloof dat 't flink mijn schuld is dat er nu zoveel berichten staan al

)
Ook bij mij ben je welkom hoor, maar Enschede is een klere-eind en ik kan niet garanderen dat MurpHY wil rijden dus ik betwijfel of je daar wat aan hebt