Grote beurt voor een HY

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Grote beurt voor een HY

Bericht door LEiPiE »

Ik heb een klein beetje documentatie betreffende een grote beurt voor een HY (meer in ieder geval dan de Citroen dealer hier, die hadden geen flauw benul...).
Omdat nu voor de zoveelste keer m'n motor niet echt lekker loopt en het nu toch echt niet aan de motor kan liggen, zit ik er over te denken om het hele afstellen enzo maar eens uit te besteden want ik wil nu wel eens verder met andere dingen dan alleen maar rijdend houden (waar 't op dit moment op neer komt tenslotte). Daarnaast zou ik graag eens alles doorgelicht willen hebben. Ik kan een boel zelf (alsof men dat hier nog niet weet ;)), maar ik ben 't nu toch zat aan het worden om elke keer voor l*l te staan met ladingen rook, veel lawaai, 16 keer afslaan als je probeert weg te rijden, afslaan bij verkeerslichten, gehobbel, gerammel, uitlaatgas in de cabine etc.
Oldtimer rijden heeft z'n charmes, maar dit is niet zoals ik het in gedachten had :D

Heb nu dus een wagen die bijna 140000 kilometer heeft gereden en geen service historie anders dan dat ik er dus pas een motor in heb gezet die ergens rond de 25000km gelopen heeft (een jonkie :))

Dus: iemand ervaring wie/wat/waar/kosten op het gebied van een grote beurt?

Als het in een dag kan (of vlakbij openbaar vervoer of van mijn part een hotel ;)) maakt het me niet uit waar het in Nederland is eigenlijk, als ik na afloop dan maar tegen de 100% zeker ben dat alles goed is (motor, bak, remmen vooral, veel meer is er ook niet ;)).
Als 't kan met wat garantie uiteraard en liever duurder en goed dan een beunhaas.

Volgens het onderzoek van Karin van Driel in de laatste Le Camion (85) zijn voor onderhoud beschikbaar:
Traction Avant Amsterdam
Gobels Wormerveer
CitroTech in Oldebroek
CitroTech lijkt me dan de aangewezen plek?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Grote beurt voor een HY

Bericht door rodeHY »

LEiPiE schreef:Oldtimer rijden heeft z'n charmes, maar dit is niet zoals ik het in gedachten had.
Spijtig te horen dat je zoveel pech hebt. Dit terwijl het best anders kan! Ik kan me voorstellen dat je er voor voelt om het hele project maar uit te besteden. De grote vraag is dan inderdaad: bij wie?
Je noemde Citrotech al even. Ik ben er een aantal keren geweest voor onderdelen, en vrienden van ons uit Zwolle hebben hun HY daar altijd in onderhoud gehad. We hebben goede ervaringen met het bedrijf.
Om alles in één dag te stoppen wordt denk ik krap. Als je alles echt goed wilt hebben moet het geen haastwerk worden.
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

In de laatste Camion staat ook nog
Citroville in Borculo tel 0545-275595 en daar zijn ze heel tevreden over
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Ik heb alleen gekeken naar de garage met totaalaanbod: APK, Reparatie & Onderhoud. Daarnaast heb ik juist slechte ervaringen met CitroVille, ik kreeg op de vraag of ze naar m'n motor konden kijken het botte antwoord dat ze "geen ruimte hebben voor zo'n ding".
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Peter
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door Peter »

Als afstand niet zo'n bezwaar is, zou je eens aan garage CitroAdvies in Heerlen moeten denken. Ligt 5 minuten lopen van het station aan de Parallelweg 8. 't Is een eenmansbedrijf (eigenaar Peter vd Laan), die zich in principe alleen met Citroën bezig houdt. Ik heb daar mijn bus al zo'n vijf jaar in onderhoud (voor die dingen die ik niet zelf kan of wil). Hij doet alles (onderhoud, reparatie, APK), maar alleen datgene wat ik aangeef of waarvan hij mij adviseert het te doen - laten doen. Mijn zoon is er sinds kort ook vaste klant met zijn DS en wij zijn uitermate te spreken over CitroAdvies.
Peter hanteert een vriendelijk uurtarief. En als je geen 'haast' hebt, valt het aantal uren ook mee; hij werkt er dan 'tussendoor' aan.
Als je belangstelling hebt, neem dat eens telefonisch contact op (045 571 67 08) en zeg er maar bij dat ik je naar hem verwezen heb (Peter Gerbrands uit Amstenrade). Praat wat makkelijker!

Groet
Peter
Peter
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber

Bericht door Peter »

Sorry, dat telefoonnummer moet zijn 045 571 67 08
Plaats reactie