Naar zuid Frankrijk?
Naar zuid Frankrijk?
Hoi,
het begint al een beetje winter te worden, maar we zijn al aan het denken aan de zomer. We willen naar zuid frankrijk komende zomer,
en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de HY naar het zuiden.
Hoe lang rijdt je erover en hoeveel km per dag kan je doen? (Dit in verband met lawaai). Het lijkt me leuk om met de bus te gaan.
Met een andere auto rijdt je er alleen in 1 dag heen, en met de bus zou dit wel eens een dag of 3 (of meer) kunnen duren?
Graag jullie ervaringen!
Groeten,
Edwin.
het begint al een beetje winter te worden, maar we zijn al aan het denken aan de zomer. We willen naar zuid frankrijk komende zomer,
en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de HY naar het zuiden.
Hoe lang rijdt je erover en hoeveel km per dag kan je doen? (Dit in verband met lawaai). Het lijkt me leuk om met de bus te gaan.
Met een andere auto rijdt je er alleen in 1 dag heen, en met de bus zou dit wel eens een dag of 3 (of meer) kunnen duren?
Graag jullie ervaringen!
Groeten,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 182
- Lid geworden op: zo mar 06, 2005 12:52 am
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Ik ben afgelopen zomer in 3 dagen vanuit Friesland naar Normandië gereden. Maar ik moet zeggen dat wij het dan ook absoluut erg rustig aan hebben gedaan. Met mijn 2 knapen (toen 5 jaar / 8 maanden) moesten we toch regelmatig stoppen. Het was dan ook zeker in 2 dagen haalbaar geweest.
Dus zuid Frankrijk moet naar mijn idee in 3 dagen haalbaar zijn.
Dus zuid Frankrijk moet naar mijn idee in 3 dagen haalbaar zijn.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 10:46 pm
- Locatie: Terherne
1. Het geluid went, maar je kunt er ook heel veel aan doen door goed te isoleren.
2. Omdat een HY heel relaxed rijdt is het makkelijk om langer door te rijden dan de geadviseerde 2 uren. Maar of dit verstandig is...
3. Maribor (Slovenië) - Heerenveen lukt in 2 dagen.
4. Een goede stoel c.q. een goede zitpositie is minstens zo belangrijk als geluid en snelheid.
5. In de stroom mee met de vrachtwagens: 10 uren x 85 km/u = 850 km.
6. Zorg zelf ook voor een volle tank! Dus: eet en drink voldoende!
7. Met de ramen dicht is het langer vol te houden dan met de ramen open.
8. Gebruik de ventilatieklep verstandig en varieer zo nu en dan.
9. Vergeet je zonnebril niet.
10. Vergeet je passagiers niet.
2. Omdat een HY heel relaxed rijdt is het makkelijk om langer door te rijden dan de geadviseerde 2 uren. Maar of dit verstandig is...
3. Maribor (Slovenië) - Heerenveen lukt in 2 dagen.
4. Een goede stoel c.q. een goede zitpositie is minstens zo belangrijk als geluid en snelheid.
5. In de stroom mee met de vrachtwagens: 10 uren x 85 km/u = 850 km.
6. Zorg zelf ook voor een volle tank! Dus: eet en drink voldoende!
7. Met de ramen dicht is het langer vol te houden dan met de ramen open.
8. Gebruik de ventilatieklep verstandig en varieer zo nu en dan.
9. Vergeet je zonnebril niet.
10. Vergeet je passagiers niet.
Laatst gewijzigd door rodeHY op za nov 18, 2006 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Vergeet je passagiers niet ?? Of juist wel, heb je naast dat lawaai verder geen gezeur aan je hoofd
.
Maar nu even zonder gekheid. Ik ben afgelopen zomer richting Vogezen gereden. Wij hebben een kleine mee van toen 15 maanden, dus stopten we regelmatig. Ik vind er persoonlijk niets aan om over de tolwegen te scheuren, of de hele dag te rijden. Gezien het weer wilden we vanuit de Vogezen doorrrijden naar het zuiden, maar hier hebben we vanaf gezien.
Zonder kinderen is het overigens in 2 dagen wel te doen, heb ik met een oude eend ook wel gedaan, zelfs binnendoor. Alleen verdwijnt bij mij het gevoel van vakantie dan meteen. Dus de vakantie met de HY begint nu als ik mijn voordeur dichttrek en we zin wel waar we komen.

Maar nu even zonder gekheid. Ik ben afgelopen zomer richting Vogezen gereden. Wij hebben een kleine mee van toen 15 maanden, dus stopten we regelmatig. Ik vind er persoonlijk niets aan om over de tolwegen te scheuren, of de hele dag te rijden. Gezien het weer wilden we vanuit de Vogezen doorrrijden naar het zuiden, maar hier hebben we vanaf gezien.
Zonder kinderen is het overigens in 2 dagen wel te doen, heb ik met een oude eend ook wel gedaan, zelfs binnendoor. Alleen verdwijnt bij mij het gevoel van vakantie dan meteen. Dus de vakantie met de HY begint nu als ik mijn voordeur dichttrek en we zin wel waar we komen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Bedankt voor jullie reacties!
60 km/h gemiddeld komt me inderdaad bekend voor. Afgelopen zomer zijn we naar Zweden geweest, en na een hele middag rijden hadden we zo'n 300 km afgelegd, wat ik ook zo ongeveer het maximum vind per dag.
Het lijkt me erg leuk om met de bus in zuid Frankrijk rond te rijden, maar de reis ernaartoe zullen we dus in etappes gaan doen, en ik zie er nog wel een beetje tegenop....
Met de GS ben ik wel eens in 12 uur naar Marseille gereden, dat zal zeker niet lukken met de bus.
Ik heb ook even gekeken naar de autoslaaptrein, maar daarbij mag je auto niet hoger zijn dan 1.50 m of zo. Zou wel lekker relaxed zijn om met de trein te gaan en dan daar met de bus rond te toeren.
Doei,
Edwin.
60 km/h gemiddeld komt me inderdaad bekend voor. Afgelopen zomer zijn we naar Zweden geweest, en na een hele middag rijden hadden we zo'n 300 km afgelegd, wat ik ook zo ongeveer het maximum vind per dag.
Het lijkt me erg leuk om met de bus in zuid Frankrijk rond te rijden, maar de reis ernaartoe zullen we dus in etappes gaan doen, en ik zie er nog wel een beetje tegenop....
Met de GS ben ik wel eens in 12 uur naar Marseille gereden, dat zal zeker niet lukken met de bus.
Ik heb ook even gekeken naar de autoslaaptrein, maar daarbij mag je auto niet hoger zijn dan 1.50 m of zo. Zou wel lekker relaxed zijn om met de trein te gaan en dan daar met de bus rond te toeren.
Doei,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr jun 02, 2006 9:56 am
- Locatie: Tielt-winge België
- Contacteer:
Ik ben deze zomer naar de ardéchè streek gereden tot Nîmes en Avinion.
(nooit meer te veel toeristen)
In etappes van 300 km is het goed te doen maar zo ben je snel een hele dag aan het rijden via Nationale en Departementale wegen.(leuk is regelmatig stopen bij wijnboeren)
Naar huis ben ik via, tolwegen gereden dat vorderde veel sneller maar saai is het wel.(ongeveer het dubbel van de km per dag)
Op tolwegen is het de kunst om even snel als vrachtwagens te rijden.
(nooit meer te veel toeristen)
In etappes van 300 km is het goed te doen maar zo ben je snel een hele dag aan het rijden via Nationale en Departementale wegen.(leuk is regelmatig stopen bij wijnboeren)
Naar huis ben ik via, tolwegen gereden dat vorderde veel sneller maar saai is het wel.(ongeveer het dubbel van de km per dag)
Op tolwegen is het de kunst om even snel als vrachtwagens te rijden.
Hy 1973 verlengde wielbasis.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Nou hallo allemaal maar weer!
ik ben net terug uit Zuid Frankrijk en het ging allemaal prima. Ik had van tevoren de cabine geluidsgeisoleerd, en dat scheelt echt een hoop!
Ook had ik een andere radiateur gemonteerd, dus de koelproblemen van vorig jaar waren compleet over.
Al met al was het erg leuk, de fransozen werden erg enthousiast als ze de bus zagen. Wat me wel opviel is dat er niet zoveel HY's meer in het wild voorkomen daar, zelfs niet meer als hooi opslag of beestenstal..
Op de terugweg in Nederland zag ik er nog het meeste!!
Groetjes,
Edwin.
ik ben net terug uit Zuid Frankrijk en het ging allemaal prima. Ik had van tevoren de cabine geluidsgeisoleerd, en dat scheelt echt een hoop!
Ook had ik een andere radiateur gemonteerd, dus de koelproblemen van vorig jaar waren compleet over.
Al met al was het erg leuk, de fransozen werden erg enthousiast als ze de bus zagen. Wat me wel opviel is dat er niet zoveel HY's meer in het wild voorkomen daar, zelfs niet meer als hooi opslag of beestenstal..
Op de terugweg in Nederland zag ik er nog het meeste!!
Groetjes,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961