Boven Slapen
-
- HY Forum Expert
- Kenteken: ZN-26-87
Boven Slapen
Hallo ik zou graag boven willen slapen in mijn HY, dmv. een hefdak
Is er iemand die zoiets al heeft of misschien wat tips
Is er iemand die zoiets al heeft of misschien wat tips
Ik ben ook al lang op zoek naar iets dergelijks. Via Marktplaats zie je ze regelmataig te koop aangeboden, maar voor een matige betaal je minimaal 750 euro, en voor een goede zeker 500 euro extra...
Zelf klussen is een alternatief, daar is wat ervering mee binnen de clubs. Het makkelijkst is om op een meeting te gaan kijken.
Groet,
Ree
Zelf klussen is een alternatief, daar is wat ervering mee binnen de clubs. Het makkelijkst is om op een meeting te gaan kijken.
Groet,
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
Boven slapen
Op de wereldmeeting (2cv friends of the world) in Oostenrijk en Italie heb ik diverse HY's gezien die een soort uitklapbare zelfbouw kist op het dak hadden. Daar konden dan twee personen in slapen. Ik zal nog eens kijken of ik nog foto's heb.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
-
- HY Forum Grootmeester
Ik heb de Topsleeper daktenten op een beurs mogen bewonderen en heb slechts één conclusie: super. Ze zijn stevig aan de prijs, maar de kwaliteit is er wel naar. Zou je het zelf zo willen maken dan lukt je het niet, en lukt je het wel dan ben je nog meer geld kwijt. De enige reden voor ons om het niet te doen was het feit dat onze kinderen nog te jong zijn om het trappetje op en af te gaan. Nu weet ik dat er eigenbouwconstructies zijn waarbij je via een dakluik binnendoor de daktent in kunt komen. Of dit ook te koop is, specifiek voor een HY, dat weet ik niet. Waarschijnlijk niet... dat zou immers TE makkelijk zijn.
Frank
Frank
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Je kan natuurlijk ook zelf je creativiteit er op los laten. Aryan heeft dat ook gedaan met zijn Acadiane.
Je vind o.a. hier een aantal foto's van zijn creatie >>> Klik!
Dit heeft in mijn ogen een zeer hoge fun factor!
Je vind o.a. hier een aantal foto's van zijn creatie >>> Klik!
Dit heeft in mijn ogen een zeer hoge fun factor!
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Als je inderdaad een goed tentje hebt met van die fiberstokken, kun je die zo vastmaken aan een dakrek op je HY. Helemaal geen gek idee. Onze kleine slaapt nu nog voorin de cabine, maar wij hebben zo'n zelfde tentje als op deze foto's.
Ik dacht ook altijd aan een daktent. Erg aan de prijs, maar makkelijk en snel op te bergen. Nadeel is die lelijke polyester bak op je dak, maar dat kan opgelost worden. Dit tentje is echter best een goedkoop alternatief. En last van overgewicht zul je met een Hy niet 123 hebben denk ik.
Ik dacht ook altijd aan een daktent. Erg aan de prijs, maar makkelijk en snel op te bergen. Nadeel is die lelijke polyester bak op je dak, maar dat kan opgelost worden. Dit tentje is echter best een goedkoop alternatief. En last van overgewicht zul je met een Hy niet 123 hebben denk ik.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
Het type daktent dat wij destijds voor ogen hadden zit niet in een polyester bak, maar verstopt onder een soort afdekhoes. Ook discutabel, maar beter passend bij een HY dan een poly-variant.Boudewijn schreef:Nadeel is die lelijke polyester bak op je dak, maar dat kan opgelost worden. En last van overgewicht zul je met een Hy niet 123 hebben denk ik.
Bij onze dikbuikige HY zal het gewicht niet zo'n rol spelen inderdaad.