LPG tank niet in de breedte!
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
LPG tank niet in de breedte!
Ik ben bezig met een HY en wil zodra ik deze (of een andere) heb er LPG inbouwen. Nu wil ik er geen klein 50 liter tankje maar een zo groot mogelijke nemen. Daarnaast wil ik absoluut NIET de deurtjes aan de achterkant blokkeren zodat ik daar mijn Vespa nog naar binnen krijg.
Het wordt dus in de lengte inbouwen of weet iemand nog meer mogelijkheden. Ik heb het hier over een standaard HY, dus niet verlengd.
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om de tank op een dakrek te plaatsen?
Wie heeft er nog een goed idee?
Natuurlijk is er aan de achterkant een zitje/bed.
Het wordt dus in de lengte inbouwen of weet iemand nog meer mogelijkheden. Ik heb het hier over een standaard HY, dus niet verlengd.
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om de tank op een dakrek te plaatsen?
Wie heeft er nog een goed idee?
Natuurlijk is er aan de achterkant een zitje/bed.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Die voorwaarde dat de achterdeurtjes vrij blijven heb ik ook: waarom zou je dat redelijk unieke drie-deur-systeem niet gebruiken tenslotte.
Dakrek heb ik ook overwogen, maar vind ik eigenlijk wat eng.
Al verwacht ik dat de tank berekend is op extreme hitte (Zuid-Frankrijk vol in de zon + weerkaatsing van het dak... dat wordt echt heet!) en dat mocht je een te lage tunnel pakken dat het enige dat gebeurd is dat de persoon achter je de schrik van z'n leven krijgt, maar dat de tank niet ontploft ofzo
Theoretisch zou m'n bus areodynamischer moeten worden als er voor het imperiaal een tank zou zitten
Ofwel: ik hou dat zelf nog wel als optie, maar ik heb een vermoeden dat er regelgeving zal zijn die er niet blij mee is eigenlijk (maar dat heb ik nog niet gevonden, MurpHY bedenkt elke keer wel weer wat voordat ik me kan verdiepen in een LPG installatie).
En ik weet ook niet of het LPG systeem uberhaupt werkt als de tank zo hoog gemonteerd zit?
Wat ik zelf op dit moment als planning heb is een grote tank (sowieso niet minder dan 120liter, ik wil minstens 700 km op een tank kunnen rijden (ofwel: een volle dag rijden zonder meteen weer een pompstation te moeten vinden... liever nog meerdere dagen rijden trouwens, in het buitenland zijn LPG vulstations dun gezaaid... en ik heb begrepen dat een HY78 met een standaardmaat HY op LPG dan al tegen de 1:6 aan komt) in het verlengde van de bestuurdersstoel, waarbij ik dan het reservewiel verplaats naar achter of op het imperiaal. Ik denk dat er dan toch een flinke tank in moet kunnen, moet ik alleen wel de zaag zetten in de wielkast en daar heb ik een boel moed voor nodig
(ergo: mocht iemand bekend zijn met LPG tanks op het dak: geef een gil en red MurpHY van de decoupeerzaag
)
Enniewee, dat zijn mijn gedachten, ik kijk ook uit naar de ervaringen van anderen!
Dakrek heb ik ook overwogen, maar vind ik eigenlijk wat eng.
Al verwacht ik dat de tank berekend is op extreme hitte (Zuid-Frankrijk vol in de zon + weerkaatsing van het dak... dat wordt echt heet!) en dat mocht je een te lage tunnel pakken dat het enige dat gebeurd is dat de persoon achter je de schrik van z'n leven krijgt, maar dat de tank niet ontploft ofzo

Theoretisch zou m'n bus areodynamischer moeten worden als er voor het imperiaal een tank zou zitten

Ofwel: ik hou dat zelf nog wel als optie, maar ik heb een vermoeden dat er regelgeving zal zijn die er niet blij mee is eigenlijk (maar dat heb ik nog niet gevonden, MurpHY bedenkt elke keer wel weer wat voordat ik me kan verdiepen in een LPG installatie).
En ik weet ook niet of het LPG systeem uberhaupt werkt als de tank zo hoog gemonteerd zit?
Wat ik zelf op dit moment als planning heb is een grote tank (sowieso niet minder dan 120liter, ik wil minstens 700 km op een tank kunnen rijden (ofwel: een volle dag rijden zonder meteen weer een pompstation te moeten vinden... liever nog meerdere dagen rijden trouwens, in het buitenland zijn LPG vulstations dun gezaaid... en ik heb begrepen dat een HY78 met een standaardmaat HY op LPG dan al tegen de 1:6 aan komt) in het verlengde van de bestuurdersstoel, waarbij ik dan het reservewiel verplaats naar achter of op het imperiaal. Ik denk dat er dan toch een flinke tank in moet kunnen, moet ik alleen wel de zaag zetten in de wielkast en daar heb ik een boel moed voor nodig

(ergo: mocht iemand bekend zijn met LPG tanks op het dak: geef een gil en red MurpHY van de decoupeerzaag

Enniewee, dat zijn mijn gedachten, ik kijk ook uit naar de ervaringen van anderen!
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
De plaats achter de bestuurdersstoel heb ik ook al overwogen, ik weet alleen niet wat daar tussen past.
Ik heb ook nog vergeten of er misschien de mogelijkheid bestaat om een onderbouw systeem te hanteren, dus onder de vloer tussen de chassisbalken. Ik heb een soortgelijke oplossing bij mijn dagelijkse auto, een Volvo amazon combi. Om de laadruimte volledig te kunnen gebruiken is hier ook de tank onder de vloer aangebracht. Dan is er nog de optie van zgn. tweelingtanks, dan heb je niet zo veel hoogte nodig.
Wie heeft er nog meer ervaring mee?
Ik heb ook nog vergeten of er misschien de mogelijkheid bestaat om een onderbouw systeem te hanteren, dus onder de vloer tussen de chassisbalken. Ik heb een soortgelijke oplossing bij mijn dagelijkse auto, een Volvo amazon combi. Om de laadruimte volledig te kunnen gebruiken is hier ook de tank onder de vloer aangebracht. Dan is er nog de optie van zgn. tweelingtanks, dan heb je niet zo veel hoogte nodig.
Wie heeft er nog meer ervaring mee?
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 248
- Lid geworden op: do mei 13, 2004 7:34 pm
een 120 liter netto (=150 liter bruto want 80% vulling) op je dak ....
kweenie hoor.
Voor de werking van de installatie maakt het niets uit maar het is nogal een gewicht (ik dacht 0,7 kg/liter voor lpg + een kilootje of 40 voor de tank en tankframe.
Er zijn natuurlijk allerlei maten maar je zit toch snel aan 1 van 40 cm doorsnede voor dat soort volumes.
Ik heb er zelf 1 van 180 liter bruto (netto 144 liter) dwars achterin liggen en dat bevalt prima, zeker kwa actieradius en lekker tanken in belgie.
Misschien is er iets te doen met gekoppelde tanks hoewel die meestal aan elkaar zitten.
Er is technisch geen belemmering om de uitgaande vloeibare lpg leiding naar de verdamper van 2 tanks middels een T stuk aan elkaar te koppelen. Als je na de keuze schakelaar gas/benzine nog een wisselschakelaar opneemt waarmee je afwisselend 1 afsluiter (relais) op 1 tank openzet kan er niks misgaan.
Of het van de wet mag zou je kunnen navragen, bv bij http://www.gms.nl
Afhankelijk van waarheen je wilt reizen kan je ook nog een kleinere lpg tank overwegen en een setje grotere sproeiers voor je carburator zodat je op E85 kan rijden.
Dat spul komt steeds beter beschikbaar en kost in duitsland rond de 83 cent/liter
kies een land, druk op de Sok-knop en klik Googlemaps voor een kaartje met tankstations
http://www.korridor.se/aryan/acadiane/E ... arch.phtml
hier http://www.ethanolchallenge.com/tankstations.html vind je alle tankstations in Zweden
In rotterdam hebben we er ook 1 maar daar wil je niet tanken want die is nog wat duurig wegens de fabelhaftige houding van de overheid jegens het milieu (E1,92/liter). Het is meer een soort gedoogpompje
.
Hopelijk is er volgend jaar wel een regelgeving die het betaalbaar maakt.
Aad
kweenie hoor.

Voor de werking van de installatie maakt het niets uit maar het is nogal een gewicht (ik dacht 0,7 kg/liter voor lpg + een kilootje of 40 voor de tank en tankframe.
Er zijn natuurlijk allerlei maten maar je zit toch snel aan 1 van 40 cm doorsnede voor dat soort volumes.
Ik heb er zelf 1 van 180 liter bruto (netto 144 liter) dwars achterin liggen en dat bevalt prima, zeker kwa actieradius en lekker tanken in belgie.
Misschien is er iets te doen met gekoppelde tanks hoewel die meestal aan elkaar zitten.
Er is technisch geen belemmering om de uitgaande vloeibare lpg leiding naar de verdamper van 2 tanks middels een T stuk aan elkaar te koppelen. Als je na de keuze schakelaar gas/benzine nog een wisselschakelaar opneemt waarmee je afwisselend 1 afsluiter (relais) op 1 tank openzet kan er niks misgaan.
Of het van de wet mag zou je kunnen navragen, bv bij http://www.gms.nl
Afhankelijk van waarheen je wilt reizen kan je ook nog een kleinere lpg tank overwegen en een setje grotere sproeiers voor je carburator zodat je op E85 kan rijden.
Dat spul komt steeds beter beschikbaar en kost in duitsland rond de 83 cent/liter
kies een land, druk op de Sok-knop en klik Googlemaps voor een kaartje met tankstations
http://www.korridor.se/aryan/acadiane/E ... arch.phtml
hier http://www.ethanolchallenge.com/tankstations.html vind je alle tankstations in Zweden
In rotterdam hebben we er ook 1 maar daar wil je niet tanken want die is nog wat duurig wegens de fabelhaftige houding van de overheid jegens het milieu (E1,92/liter). Het is meer een soort gedoogpompje

Hopelijk is er volgend jaar wel een regelgeving die het betaalbaar maakt.
Aad
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik zit hier 12 km van de dichtsbijzijnde Belgische pomp met LPG vandaan. Het gas is daar 25% goedkoper dan in Nederland, je snapt dus wel dat ik daar het liefst ga tanken.
Twee tanks gecombineerd is natuurlijk ook een optie maar dat zou ik eerst moeten navragen of dat mag. Ik denk haast van niet want daarom heeft men die zgn. tweelingtanks toch?
Is er nog iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een (of meer) tanks onder de vloer?
Twee tanks gecombineerd is natuurlijk ook een optie maar dat zou ik eerst moeten navragen of dat mag. Ik denk haast van niet want daarom heeft men die zgn. tweelingtanks toch?
Is er nog iemand die ervaring heeft met het plaatsen van een (of meer) tanks onder de vloer?
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 251
- Lid geworden op: di sep 05, 2006 2:06 am
- Locatie: Veldhoven
Onder de vloer is plek zat bij de HY en een veel betere optie dan op het dak lijkt me (als het al mag want dat betwijfel ik nogal ivm opwarming).
Een interessante optie om een grote tank efficient weg te werken is wellicht door plaatselijk de vloer van de HY wat op te hogen. Hierdoor kun je een veel dikkere onderbouwtank plaatsen of misschien wel een conventionele tank. Zeker bij een camper is het misschien mogelijk om (een deel van) de ruimte onder de bank daarvoor te gebruiken. Overigens zijn er wettelijk vastgestelde richtlijnen over de minimale afstand tussen het wegdek en de tank.
Verder heb ik ooit gekoppelde gastanks gezien onder een XM V6 break. Deze waren direct aan elkaar gekoppeld, dus met een open verbinding tussen de cylinders (en niet na de afsluiter). Qua wetgeving zal het dus geen probleem zijn, zolang de tanks en de constructie maar een E-keur hebben.
Een interessante optie om een grote tank efficient weg te werken is wellicht door plaatselijk de vloer van de HY wat op te hogen. Hierdoor kun je een veel dikkere onderbouwtank plaatsen of misschien wel een conventionele tank. Zeker bij een camper is het misschien mogelijk om (een deel van) de ruimte onder de bank daarvoor te gebruiken. Overigens zijn er wettelijk vastgestelde richtlijnen over de minimale afstand tussen het wegdek en de tank.
Verder heb ik ooit gekoppelde gastanks gezien onder een XM V6 break. Deze waren direct aan elkaar gekoppeld, dus met een open verbinding tussen de cylinders (en niet na de afsluiter). Qua wetgeving zal het dus geen probleem zijn, zolang de tanks en de constructie maar een E-keur hebben.
Ik heb deze hele zoekerij in het begin van dit jaar ook gedaan. Helaas
de ruimte onder de vloer is veel te klein om een grote tank kwijt te raken. Bovendien zijn gewone cylindrische tanks verreweg het goedkoopst. Ik heb ook nog gekeken naar wielvormige tanks, maar die bleken niet vertikaal gebruikt te kunnen worden.
Helaas ben ik dus uitgekomen op een 120 liter tank, onder een bank dwars achterin. Heb de tank en de rest van de installatie zelf ingebouwd, en het interieur aangepast.
De ruimte om de tank heen wordt gebruikt voor reserve delen. Nuttig bruikbaar ~96liter, 1 op 6 dus best wel een redelijke actie radius. Veel beter dan op benzine.
Dit jaar al bijna 4000km op gas gereden, dus de installatie is voor bijna 50% al terugbetaald!
Wij zijn er zeer tevreden over. 

Helaas ben ik dus uitgekomen op een 120 liter tank, onder een bank dwars achterin. Heb de tank en de rest van de installatie zelf ingebouwd, en het interieur aangepast.
De ruimte om de tank heen wordt gebruikt voor reserve delen. Nuttig bruikbaar ~96liter, 1 op 6 dus best wel een redelijke actie radius. Veel beter dan op benzine.
Dit jaar al bijna 4000km op gas gereden, dus de installatie is voor bijna 50% al terugbetaald!


HY rijder sinds 1995.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Ik zou inderdaad zo gokken dat een tank onder de vloer echt maximaal 15cm in diameter kan zijn en dan denk ik dat ik dan nog hoog zit met een gok... 15cm diameter is een vrij kleine tank.
Maar als je nou meerdere lange tanks van 15cm diameter zou mogen/kunnen koppelen... je hebt aan de onderkant wel een enorm oppervlak, alleen dus niet zoveel hoogte (en een wettelijke minimum afstand tussen grond en tank neem ik liefst zo ruim mogelijk, niet dat mijn bus nou zo'n lange wielbasis heeft, maar daar moet je wel rekening mee houden en ik vraag me af of dat wettelijk ook gedaan is eigenlijk)
Wat ik zo kon vinden in de ontiegelijk slome overheidswebsite (typerend..
) is het volgende:
Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat je bij een Amazone met een onderbouw nog aan minimaal 20cm grondspeling komt? Zo hoog staan die prachtige wagens toch niet op hun poten?
Leo: wat zijn de buitenmaten van jouw tank (+appendages) ?
Maar als je nou meerdere lange tanks van 15cm diameter zou mogen/kunnen koppelen... je hebt aan de onderkant wel een enorm oppervlak, alleen dus niet zoveel hoogte (en een wettelijke minimum afstand tussen grond en tank neem ik liefst zo ruim mogelijk, niet dat mijn bus nou zo'n lange wielbasis heeft, maar daar moet je wel rekening mee houden en ik vraag me af of dat wettelijk ook gedaan is eigenlijk)
Wat ik zo kon vinden in de ontiegelijk slome overheidswebsite (typerend..

Ofwel: uitgaande van de bodem om en nabij de as van het wiel hebben we dus een grondspeling van zo'n 35cm en zat ik er dus niet ver naast... wil je met zulke tanks nog wat inhoud hebben dan moeten ze dus vrij lang zijn (tussen paard en achteras zit zo'n anderhalve meter).Toelatingseisen 5.19 schreef: De LPG-tank mag in bedrijfsklare toestand van het motorrijtuig niet lager zijn gelegen dan 200 mm boven het wegdek.
Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat je bij een Amazone met een onderbouw nog aan minimaal 20cm grondspeling komt? Zo hoog staan die prachtige wagens toch niet op hun poten?
Leo: wat zijn de buitenmaten van jouw tank (+appendages) ?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 248
- Lid geworden op: do mei 13, 2004 7:34 pm
De tank mag echter nooit het laagste punt mogen vormen van de wagen (het chassis of de opbouw) Dat geldt ook voor de vulopening.LEiPiE schreef:Ofwel: uitgaande van de bodem om en nabij de as van het wiel hebben we dus een grondspeling van zo'n 35cm en zat ik er dus niet ver naast... wil je met zulke tanks nog wat inhoud hebben dan moeten ze dus vrij lang zijn (tussen paard en achteras zit zo'n anderhalve meter).Toelatingseisen 5.19 schreef: De LPG-tank mag in bedrijfsklare toestand van het motorrijtuig niet lager zijn gelegen dan 200 mm boven het wegdek.
Heb je echter een trekhaak die vrij laag hangt dan is dat je laagste punt en heb je dus meer ruimte.

Verder moet het vloeibare gas (dit zit in tank. leiding en verdamper) ten alle tijde minstens 15 cm van de uitlaat verwijderd blijven.
Aad
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
In de Amazon is sprake van onderbouw maar eigenlijk ligt de tank net onder de laadvloer op de plaats waar voorheen een bak was voor het reservewiel. Genoeg bodemvrijheid dus.Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat je bij een Amazone met een onderbouw nog aan minimaal 20cm grondspeling komt? Zo hoog staan die prachtige wagens toch niet op hun poten?
Zou het niet mogelijk zijn om bij de HY, waar toch vaak een verhoging op de vloer wordt gemaakt, daar waar aan de achterkant het zitje/bed is, een groot stuk uit de bestaande vloer te halen en dan de ruimte van het verhoogde gedeelte samen met de 15 cm onder de bus te gebruiken voor een tank? Dan heb ik toch al gauw zo'n 40 cm, denk ik. Dat is pas echt "onderbouw". Aangezien ik vandaag nog geen bus heb kan ik ook niet meten. En zegt het gezegde niet: "meten is weten!"
Exact, da's precies wat ik bedoelde! Ik heb zelf een grote voorkeur voor onderbouw want dan heb je nooit gas in de auto (bij afblazen overdruk of lekkage). Gat in de vloer maken, tank monteren en een nette kap maken lijkt me prima mogelijk.
Overigens wil ik een aanvulling geven op de opmerking over de afstand tussen vloeibaar gas en de uitlaat: de afstand van 15cm geldt alleen wanneer er geen hitteschild is gemonteerd. MET hitteschild mag de zaak praktisch tegen elkaar geschroefd worden. En zelf een hitteschild maken stelt helemaal niets voor.
Overigens wil ik een aanvulling geven op de opmerking over de afstand tussen vloeibaar gas en de uitlaat: de afstand van 15cm geldt alleen wanneer er geen hitteschild is gemonteerd. MET hitteschild mag de zaak praktisch tegen elkaar geschroefd worden. En zelf een hitteschild maken stelt helemaal niets voor.
Hi Ewald,
De 120 liter tank die ik gebruik is 1,307 meter lang,(past precies dwars achter) en heeft een diameter van 36 cm.
Voor de installatie komt er de hoogte bij van het frame, een paar centimeter, en wat ruimte voor de aansluitkast. Uiteraard moet je ook ruimte hebben om bij de aansluitkast te komen. Een breedte/lengte van 50 cm is dan al snel nodig. Een goede website om tank informatie te bekijken is http://www.stako.pl. Deze tanks zijn in Nederland te koop bij gms in Alkmaar. Zelf heb ik een complete set onderdelen gekocht bij ABK Autogas ook in Alkmaar. Zie mijn eerdere verhaal hierover.
De 120 liter tank die ik gebruik is 1,307 meter lang,(past precies dwars achter) en heeft een diameter van 36 cm.
Voor de installatie komt er de hoogte bij van het frame, een paar centimeter, en wat ruimte voor de aansluitkast. Uiteraard moet je ook ruimte hebben om bij de aansluitkast te komen. Een breedte/lengte van 50 cm is dan al snel nodig. Een goede website om tank informatie te bekijken is http://www.stako.pl. Deze tanks zijn in Nederland te koop bij gms in Alkmaar. Zelf heb ik een complete set onderdelen gekocht bij ABK Autogas ook in Alkmaar. Zie mijn eerdere verhaal hierover.
HY rijder sinds 1995.
- Petervdl2cv
- HY Forum Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: zo apr 09, 2006 11:54 pm
- Locatie: België
- Contacteer:
Voorbeeldje van de inbouw van mijn 120 liter tank, dwars achteraan, dus ook speciaal een U-zit voor gemaakt:
http://users.telenet.be/currahee/Citro%ebn%20HY/
Groeten,
Peter
http://users.telenet.be/currahee/Citro%ebn%20HY/
Groeten,
Peter
Laatst gewijzigd door Petervdl2cv op wo apr 14, 2010 4:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 248
- Lid geworden op: do mei 13, 2004 7:34 pm
Ha Peter,
Zit jouw appendagekast niet erg laag?
Normaal zit die schuin omhoog, zeg ongeveer 45 graden van het hoogste punt (en dus 135 graden van het laagste punt)
Als je een vierkant om het zijaanzicht van de tank tekent steekt ie daar niet buiten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op de tank staat ook een horizontaal streepje met een vertikaal pijltje voor de juiste positionering.
Als de tank teveel voor of achterover helt kan je 'm namelijk nooit leeg rijden.
Mijn inbouw ziet er vrijwel hetzelfde uit als die van jou alleen met een 180 liter tank. Die past dan precies tussen de wielkasten en is 45 cm doorsnede. De appendagekast heb ik echter naar achter gericht zodat je er via de achterdeurtjes bijkan
Aad
Zit jouw appendagekast niet erg laag?
Normaal zit die schuin omhoog, zeg ongeveer 45 graden van het hoogste punt (en dus 135 graden van het laagste punt)
Als je een vierkant om het zijaanzicht van de tank tekent steekt ie daar niet buiten, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op de tank staat ook een horizontaal streepje met een vertikaal pijltje voor de juiste positionering.
Als de tank teveel voor of achterover helt kan je 'm namelijk nooit leeg rijden.
Mijn inbouw ziet er vrijwel hetzelfde uit als die van jou alleen met een 180 liter tank. Die past dan precies tussen de wielkasten en is 45 cm doorsnede. De appendagekast heb ik echter naar achter gericht zodat je er via de achterdeurtjes bijkan
Aad
- Petervdl2cv
- HY Forum Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: zo apr 09, 2006 11:54 pm
- Locatie: België
- Contacteer:
Hallo Aad,
ja, dit lijkt misschien zo op het eerste zicht als je de afbeelding http://users.telenet.be/currahee/Citro% ... 4.jpg.html bekijkt, kastje lijkt inderdaad een beetje laag te staan.
Toch staat ze onder de juiste hoek gemonteerd, het kastje wijst schuin naar boven, als je echter op foto http://users.telenet.be/currahee/Citro% ... 2.jpg.html kijkt zie je dat de tank op de bodem staat en dat er nadien een "valse zwevende vloer" is geplaatst waardoor die lager lijkt. Je ziet dat gans die uitsparing linksonder voor de tank bijvoorbeeld volledig mee onder die vloer zit (voor lange luifelstokken...).
Groetjes,
Peter
ja, dit lijkt misschien zo op het eerste zicht als je de afbeelding http://users.telenet.be/currahee/Citro% ... 4.jpg.html bekijkt, kastje lijkt inderdaad een beetje laag te staan.
Toch staat ze onder de juiste hoek gemonteerd, het kastje wijst schuin naar boven, als je echter op foto http://users.telenet.be/currahee/Citro% ... 2.jpg.html kijkt zie je dat de tank op de bodem staat en dat er nadien een "valse zwevende vloer" is geplaatst waardoor die lager lijkt. Je ziet dat gans die uitsparing linksonder voor de tank bijvoorbeeld volledig mee onder die vloer zit (voor lange luifelstokken...).
Groetjes,
Peter