Hardi pomp

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ed-hz
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 432
Lid geworden op: do apr 20, 2006 12:41 pm

Hardi pomp

Bericht door ed-hz »

Hoi allemaal,

was ik net zo enhousiast over die Hardi elektrische brandstofpomp,
ga ik net een weekendje weg, stopt de bus ermee!

Oorzaak: pomp doet het niet meer (al na 1 week gebruik). Alles gecontroleerd, relais, schakeling etcetera maar het ligt echt aan de pomp.

Ik heb de oude mechanische er weer opgezet, maandag de handelaar maar eens bellen over garantie..

Nou ik moet nu er echt vandoor naar de camping...

Doei,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Online
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2675
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Vreemd, er zit toch niet veel aan dat stuk kan gaan zou je zeggen :D
Je had niet een 12V pomp in een 6V bus ofzo?

Bij mij stopte hij er ook een keer mee, bleek dat mijn stekkertje los was getrild :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Gebruikersavatar
ed-hz
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 432
Lid geworden op: do apr 20, 2006 12:41 pm

Bericht door ed-hz »

Hoi,

Ik ben net terug van een weekendje weg, het was weer echt genieten met de bus.
Ik heb net snel even naar de pomp gekeken,
en hem op de acculader even laten lopen.
Als je hem rechtop zet doet ie het niet, maar leg je hem op z´n zij dan doet ie het nog wel. Hij heeft een soort eigen leven lijkt wel.

Gek, want in het begin deed ie het wel rechtop.
Er zat ook geen handleiding bij die zegt dat je hem niet rechtop mag monteren ofzo.

Mijn bus heeft trouwens 12V, dus dat is OK.

Toch maar even de handelaar bellen.

Groeten,

Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Online
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2675
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

ed-hz schreef:Als je hem rechtop zet doet ie het niet, maar leg je hem op z´n zij dan doet ie het nog wel. Hij heeft een soort eigen leven lijkt wel.
Gek, want in het begin deed ie het wel rechtop.
Er zat ook geen handleiding bij die zegt dat je hem niet rechtop mag monteren ofzo.
In mijn handleiding staat vermeld dat de uitgang naar de carburateur altijd hoger moet zitten dan de ingang vanaf de tank. En dat het geheel zich in hoogte tussen tank en carburateur dient te bevinden.
Dat was bij mij vrij simpel, want ik heb op de plek van de oude pomp met vloeibare pakking een staalplaat gemonteerd en gebruikmakend van de originele boutgaten zowel die plaat als de nieuwe pomp vast gezet.
Op die manier staat hij licht hellend met de uitgang als bovenste (hij staat dus hellend naar achteren).
Maar goed, waarom hij het eerst dan wel deed?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Gebruikersavatar
ed-hz
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 432
Lid geworden op: do apr 20, 2006 12:41 pm

Bericht door ed-hz »

Nou, ik heb hem dus ook precies zo als jij gemonteerd,
stalen plaatje op motorblok met kurken pakking (ja, verschil moet er zijn) en dan de originele boutgaten gebruikt, hij hangt dus ietwat schuin.

Ik heb helemaal geen handleiding erbij, het doosje leek al eerder open geweest te zijn.... (misschien heeft dit ermee te maken dat hij het niet zo goed doet, heeft iemand hem al eens teruggebracht of zo).

Doei,

Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Gebruikersavatar
ed-hz
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 432
Lid geworden op: do apr 20, 2006 12:41 pm

Bericht door ed-hz »

Hoi,

ik heb keurig een nieuwe gekregen van de leverancier.
Opnieuw gemonteerd, maar nu op de chassisbalk liggend, dus geen trillingen en hitte van de motor meer op de pomp.

Alles werkt weer prima.

Groeten,

Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Plaats reactie