Interieurtips

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Interieurtips

Bericht door LEiPiE »

Omdat ik nu toch mijn hele interieur eruit aan het slopen ben (heerlijk ontstressen ;)) ben ik op zoek naar handige inrichtingstips.
Interieur gaat er overigens uit omdat het aan alle kanten doorweekt is, kromgetrokken of beschimmeld en het gewoon op is. Daarnaast moet ik wat laswerk doen aan de achterklepbalk en daar kon ik niet bij.
Heb op de meeting een beetje bij andere bussen gespiekt, maar ik neem aan dat er wel allerlei tips zijn los te peuteren hier :D

De ideeen tot nu toe:
- interieur moet zo worden dat hij zowel camper kan zijn als algemene bestelwagen (kenteken zegt camper, maar volgens mij gelden die regels niet geheel meer, desnoods laat ik 'm omschrijven). Dit houdt dus in: hooguit een vast blok achter de bestuurder waar dingen als LPG (nog in te bouwen) en huishoudaccu's enzo (ook nog in te bouwen) kunnen zitten. Misschien tevens gaspitjes daar.
- schuifdeurtjes zijn handig
- ruimte boven de vooruit en achterklep zijn vaste kastjes goed te plaatsen
- tussenschot tussen cabine en rest is niet zo wenselijk (heb het nu wel, maar heb gezien dat zonder een bak ruimte geeft)

(ondertussen heb ik hier al een stuk of 7 vuilniszakken vol met afval staan en dan heb ik alleen nog maar achterklep en de bovenhelft van de achterste meter gehad... hout bewaar ik voor ritueel kampvuur :D)
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

Hoi Leipie,

Als je een kampeerwagenkenteken hebt, moet je volgens mij gewoon aan de eisen van de rdw voldoen. Zie ook: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/k ... to/bouwen/.

Dat betekent dat je dan ook in zit-/ slaapplaatsen moet voorzien, hoewel je daar natuurlijk flexibel mee om kunt gaan. Ik heb zelf al eens aan een modulaire inrichting gedacht, die je eenvoudig zou moeten kunen verwijderen. Wordt ook wel gedaan met Berlingo's en Jumpy's.

Verder volg ik je draadje met interesse, aangezien ik nu ook onze bus ga ombouwen van besteller naar kampeerauto.

gr CitrofielNL
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

citrofielnl schreef: Als je een kampeerwagenkenteken hebt, moet je volgens mij gewoon aan de eisen van de rdw voldoen. Zie ook: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/k ... to/bouwen/.
Op zich is dat natuurlijk op te heffen, het is tenslotte nog slechts een aantekening - het belastingvoordeel is al veel groter geworden ;)

In ieder geval heb ik de afgelopen dagen (di t/m vr) elke avond lekker gesloopt (een geleende koevoet maakte het geheel nog makkelijker, al was een deel zo doorweekt dat je daar niks voor nodig had). MurpHY is nu helemaal leeg aan de achterkant en ik ben verbaasd hoe hard alles nog is. De plekken die ik van buiten al had gezien (achterklepbalk en beide dakgoten voor) blijken ook eigenlijk alles te zijn. Vloer heeft een paar kleine roestblaasjes, maar da's alles!

Ik ga nu in ieder geval op zoek naar een lichte vorm van isolatie en demping, ik zit er aan te denken alles te bekleden met van dat typische autokofferbaktapijt. Maar goed, moeten eerst alle lijmresten weg zijn en de reparaties gedaan worden :D

Ik zal alle links die ik tegenkom ook hier posten (ik pas in dat geval dan m'n eerste bericht aan).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Webmeistera
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Bericht door Webmeistera »

Tip: neem een goede termische isolatie, bv van die platen die ze onder dakbedeking gebruiken (4cm dik dacht ik)

Hierdoor word je binnenklimaat veel prettiger (zowel bij warm als koud weer )
Daan
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door Daan »

Webmeistera schreef:Tip: neem een goede termische isolatie, bv van die platen die ze onder dakbedeking gebruiken (4cm dik dacht ik)

Hierdoor word je binnenklimaat veel prettiger (zowel bij warm als koud weer )
ah goede tip :)
Plaats reactie