Ruzie met de buitenspiegels
Ruzie met de buitenspiegels
Ik heb steeds ruzie met mijn buitenspiegels. Ze klappen naar binnen bij rijden op de snelweg, of harde wind. Als meerdere keren heb ik mijn "blokjes" en kunsstof busje vervangen, maar het blijft zo. Heeft iemand een tip voor andere spiegels, of hoe ik de orginele vast kan laten zitten ?
Laatst gewijzigd door Matchless op do feb 23, 2006 10:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Ik heb die van mij ten einde raad geprobeerd in te boren en er een spil in te steken, maar ook dat werkte niet (en is denk ik ook niet toegestaan, spiegels moeten kunnen inklappen).
Wat het probleem voornamelijk is, het waren bij mij niet direct de buisjes namelijk, is dat de bout in zacht metaal tapt. Bij mij was er zo goed als geen schroefdraad meer. Ik heb het hele blokje er af geschroefd, alles half in elkaar gezet en er een moer tussengepropt waarin de schroef die de beide helften bij elkaar houdt dus tapt.
Maar goed, ook dat blijkt dus niet super te werken, getuige dat er met oud&nieuw iemand tegen de spiegel is gelopen en ie sindsdien weer los zit.
Moet nog eens naar de vrachtwagenrecycling om te kijken of ik een paar grote spiegels op de kop kan tikken (ik wil voornamelijk grotere spiegels namelijk - originaliteit is leuk, maar verkeersveiligheid is belangrijker).
Wat het probleem voornamelijk is, het waren bij mij niet direct de buisjes namelijk, is dat de bout in zacht metaal tapt. Bij mij was er zo goed als geen schroefdraad meer. Ik heb het hele blokje er af geschroefd, alles half in elkaar gezet en er een moer tussengepropt waarin de schroef die de beide helften bij elkaar houdt dus tapt.
Maar goed, ook dat blijkt dus niet super te werken, getuige dat er met oud&nieuw iemand tegen de spiegel is gelopen en ie sindsdien weer los zit.
Moet nog eens naar de vrachtwagenrecycling om te kijken of ik een paar grote spiegels op de kop kan tikken (ik wil voornamelijk grotere spiegels namelijk - originaliteit is leuk, maar verkeersveiligheid is belangrijker).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Super Expert
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Hee, da's een oplossing die uitblinkt in simplisme tenminste.Stef schreef:Ik heb er een stangetje aan gelast die met een rubbervoetje tegen de deur aankomt. Je hebt zo een driepoot, en hij gan alsnog wegklappen, vooruit geen probleem, achteruit wegklappen verbuigt het aangelaste stangetje, maar de fietser wordt niet onthoofd.
(in o.a. de computerwereld wordt KISS als motto gebruikt: Keep It Simple Stupid

Lijkt me wel een mooie oplossing en past mooi bij de andere practische oplossing waarop alles aan de HY gebaseerd is

De stembus op TV heeft overigens een ander soort driepoot spiegel.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald