Gezocht: historiek
Gezocht: historiek
Hallo,
ik sta op het punt een HY aan te schaffen type IN.
De huidige eigenaar vindt de papieren niet terug; in afwachting vroeg ik me af of er online een soort database of info bestaat aan de hand van de gegevens op deze foto:
ik sta op het punt een HY aan te schaffen type IN.
De huidige eigenaar vindt de papieren niet terug; in afwachting vroeg ik me af of er online een soort database of info bestaat aan de hand van de gegevens op deze foto:
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mar 29, 2008 1:16 pm
- Kenteken: 37 83 rb
- Locatie: gelderland
Re: Gezocht: historiek
https://citroeniddsclub.nl/wp-content/u ... LIVRES.pdf (hier op te vragen )
Re: Gezocht: historiek
Hoi Lieven,
Welkom op het forum,
Zoals deze bus de fabriek heeft verlaten, zegt niet altijd even veel over de huidige staat. Een blok is snel vervangen - een chassisnummer helaas ook - en het bouwjaar is geen indicator van de waarde van de bus.
Wat wel direct opvalt, is dat de bus door "Currus" onder handen is genomen. Wat dat betreft, zegt de informatie van de Citroen fabriek nog minder.
Ik verwacht een bijzondere opbouw.
Dus eeh... Kom maar op met die foto's
Zou fijn zijn als de eigenaar de papieren snel vindt, al is het RDW de afgelopen jaren wel een wat meewerkender geworden.
Groet,
Ree
Welkom op het forum,
Zoals deze bus de fabriek heeft verlaten, zegt niet altijd even veel over de huidige staat. Een blok is snel vervangen - een chassisnummer helaas ook - en het bouwjaar is geen indicator van de waarde van de bus.
Wat wel direct opvalt, is dat de bus door "Currus" onder handen is genomen. Wat dat betreft, zegt de informatie van de Citroen fabriek nog minder.

Dus eeh... Kom maar op met die foto's

Groet,
Ree
Re: Gezocht: historiek
Leuk wellicht weer een HY richting Nederland.
Wat me opvalt zijn de cijfers op dat typeplaatje. Niet ingestampt maar ingegraveerd. Zou kunnne zijn dat de bus geen plaatje meer had en er een nieuwe bij is gekocht. Zijn tenslotte nog nieuw en blanco verkrijgbaar. Vraag daarom ook naar het ingestanste nummer in de carroserie.
Wat me opvalt zijn de cijfers op dat typeplaatje. Niet ingestampt maar ingegraveerd. Zou kunnne zijn dat de bus geen plaatje meer had en er een nieuwe bij is gekocht. Zijn tenslotte nog nieuw en blanco verkrijgbaar. Vraag daarom ook naar het ingestanste nummer in de carroserie.
Re: Gezocht: historiek
Dankjewel alvast voor deze eerste antwoorden.
Hij komt eerst en vooral niet naar Nederland, sorry; ik ben Belg
Wat ik alvast kan meegeven, is dat hij enkele jaren geleden tot een foodtruck werd omgebouwd.
Daarna heeft hij lange tijd stilgestaan.
Mijn plan is om deze ombouw aan te pakken tot een rijdende bar voor bierfestivals en dito evenementen.
Ik heb namelijk een eigen biermerkje.
Op de foto's zien julie de toestand waarin ik hem heb gevonden.
Wordt (dus hopelijk) vervolgd!
Hij komt eerst en vooral niet naar Nederland, sorry; ik ben Belg

Wat ik alvast kan meegeven, is dat hij enkele jaren geleden tot een foodtruck werd omgebouwd.
Daarna heeft hij lange tijd stilgestaan.
Mijn plan is om deze ombouw aan te pakken tot een rijdende bar voor bierfestivals en dito evenementen.
Ik heb namelijk een eigen biermerkje.
Op de foto's zien julie de toestand waarin ik hem heb gevonden.
Wordt (dus hopelijk) vervolgd!
Re: Gezocht: historiek
Na de tip van Joop heb ik gewoonweg de dienst Citroën Héritage opgebeld.
Die wisten me alvast te vertellen dat het voertuig 'geboren' is in 1966.
Voor 40 euro kan ik er een 'geboortecertificaat' bestellen dat me in staat stelt alle documenten en attesten aan te vragen bij Citroën België.
Goed om te weten mochten de originelen niet meer opduiken
Alvast een eerste tip uit dit forum die me geweldig vooruit heeft geholpen!
Die wisten me alvast te vertellen dat het voertuig 'geboren' is in 1966.
Voor 40 euro kan ik er een 'geboortecertificaat' bestellen dat me in staat stelt alle documenten en attesten aan te vragen bij Citroën België.
Goed om te weten mochten de originelen niet meer opduiken

Alvast een eerste tip uit dit forum die me geweldig vooruit heeft geholpen!
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mar 29, 2008 1:16 pm
- Kenteken: 37 83 rb
- Locatie: gelderland
Re: Gezocht: historiek
Fijn dat ik je heb kunnen helpen
ik kom wel een keer een biertje proeven




- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Gezocht: historiek
Alleen die driehoekreflectoren achterop geven me het idee dat hij geen (werkende) motor meer heeft?
Tenminste: in NL mag een zelfrijdend voertuig die driehoeken niet hebben en zijn ze verplicht op een aanhanger.
Oorspronkelijk zat er in ieder geval een Indenor diesel in dan volgens het plaatje
Currus zal verantwoordelijk zijn geweest voor de verlenging achter de achterwielen, de verhoging zou ik zo niet durven zeggen of die ook door Currus is gedaan.
Tenminste: in NL mag een zelfrijdend voertuig die driehoeken niet hebben en zijn ze verplicht op een aanhanger.
Oorspronkelijk zat er in ieder geval een Indenor diesel in dan volgens het plaatje

Currus zal verantwoordelijk zijn geweest voor de verlenging achter de achterwielen, de verhoging zou ik zo niet durven zeggen of die ook door Currus is gedaan.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Gezocht: historiek
Zoals hierboven al aangehaald, is dit een Belgisch verhaal.LEiPiE schreef:Alleen die driehoekreflectoren achterop geven me het idee dat hij geen (werkende) motor meer heeft?
Tenminste: in NL mag een zelfrijdend voertuig die driehoeken niet hebben en zijn ze verplicht op een aanhanger.
Oorspronkelijk zat er in ieder geval een Indenor diesel in dan volgens het plaatje
Currus zal verantwoordelijk zijn geweest voor de verlenging achter de achterwielen, de verhoging zou ik zo niet durven zeggen of die ook door Currus is gedaan.
De lndenor start bovendien vlotjes en hij rijdt en schakelt vrij mooi

Bedankt voor de mening mbt. Currus.