Toen vroeg ik me af: ik heb de afgelopen 2 jaar vrij fors geïnvesteerd in mijn HY(kennis!). Voor mijn doen is hij nu in prachtige staat. (Hopelijk worden we dit jaar eens niet opgesleept door de depannage!) Wat zou je er ongeveer voor moeten neerleggen als een vergelijkbaar model te koop zou staan?Ik volg met enige regelmaat het aanbod van HY's op verkoopsites zoals marktplaats, 2ehands.be en niet te vergeten dit vertrouwde forum. Wat mij opvalt is dat de prijzen van een HY, hoe roestig en slecht onderhouden ook, compleet de pan uit rijzen. Afgelopen week spande wat dat betreft wel de kroon. Ik ben geen HY meer tegen gekomen onder de 20.000E, wel van boven de 35.000E.
Korte beschrijving van recente projectjes die mij nu zo even te binnen schieten:
- er zit sinds enkele maanden een gereviseerde motor in van het magazijn
- onderkant is keihard en opnieuw getectyleerd + wielkasten owatrolbeurt + holle ruimten anti roest behandeling
- het hele interieur is opnieuw geschilderd, gerenoveerd en behangen + koelkastje etc
- de remmen zijn volledig gereviseerd met nieuw spul
- 2 nieuwe banden
- nieuwe rvs uitlaat met dubbele demper
- 123 ontsteking
- vrij recent vernieuwd: radiateur, carburateur, startrelais, startmotor, benzinepomp, ruitenwissermotor, koppelingsplaat, bumpers
- raamrubber voorruit vernieuwd
- minpunt: achterkant is niet origineel (geen klapdeurtjes met klep)
Is overigens gewoon interesse. Ik zeg wel eens gekscherend dat mijn laatste ritje waarschijnlijk gaat plaatsvinden in dit voertuig.

Alvast bedankt.
Michiel