Hoe en waar is de krik en de wielsleutel bevestigd?
Hoe en waar is de krik en de wielsleutel bevestigd?
Ik ben inmiddels zover gevorderd met het opknappen dat ik me afvraag hoe en waar de krik en de wielmoersleutel bij een Bétaillere bevestigd zijn.
Ik kan op de koets geen aanwijzingen vinden hoe dat ooit geweest is.
Ik kan op de koets geen aanwijzingen vinden hoe dat ooit geweest is.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Hoe en waar is de krik en de wielsleutel bevestigd?
Ik zag net deze advertentie Hy 72 benzine 1969
€ 7.250,00
http://link.marktplaats.nl/m1433672548
En daar zat een foto bij, alleen weet ik niet of dit van dezelfde carrossier is natuurlijk.
€ 7.250,00
http://link.marktplaats.nl/m1433672548
En daar zat een foto bij, alleen weet ik niet of dit van dezelfde carrossier is natuurlijk.

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Hoe en waar is de krik en de wielsleutel bevestigd?
Dank je,
Bij de paardenwagen bestaat die ruimte niet. Het reservewiel zit achter op de klep. De plaats van de krik weet ik nog steeds niet.
Maar wat ik nu wel weet is dat het riempje met gesp en boutje dus bedoeld is om de krik te bevestigen. Nu op zoek naar een boutgat dat er bij past.
Misschien heeft de krik aan het houten schot achter de bestuurder vast gezeten, maar dat is niet meer te controleren aangezien er een nieuw schot in is gekomen.
In de tankruimte zag ik ook geen aanknopingspunt.
Wie heeft er nog meer een suggestie?
Bij de paardenwagen bestaat die ruimte niet. Het reservewiel zit achter op de klep. De plaats van de krik weet ik nog steeds niet.
Maar wat ik nu wel weet is dat het riempje met gesp en boutje dus bedoeld is om de krik te bevestigen. Nu op zoek naar een boutgat dat er bij past.
Misschien heeft de krik aan het houten schot achter de bestuurder vast gezeten, maar dat is niet meer te controleren aangezien er een nieuw schot in is gekomen.
In de tankruimte zag ik ook geen aanknopingspunt.
Wie heeft er nog meer een suggestie?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Hoe en waar is de krik en de wielsleutel bevestigd?
We zijn inmiddels maanden verder, maar ik heb nog steeds geen idee waar de krik bevestigd moet worden en waar de wielsleutel en de krikzwengel geplaatst moeten worden.
Heeft iemand een antwoord of een insstructieboekje van een paardenwagen.
Heeft iemand een antwoord of een insstructieboekje van een paardenwagen.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Hoe en waar is de krik en de wielsleutel bevestigd?
ik heb zelf maar iets bedacht.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938