Knallen uit de uitlaat met LPG
- John
- HY Forum Super Expert
Knallen uit de uitlaat met LPG
Zo, inmiddels een paar honderd km gereden met de nieuwe gasinstallatie.
Tanken is ineens een feest en bij elke dot gas heb ik het gevoel dat ik geld verdien. Grote onzin, maar toch voelt het zo!
Het enige dat iets minder bevalt zijn de knallen uit de uitlaat bij "gas los" dus bij het remmen op de moter. Nu doet HY dit op benzine ook wel een beetje, maar dan zijn het vriendelijke plofjes.
Ben bij de gasinbouwer geweest met dit probleem en die beweert hetvolgende: Als de motor stationair draait hoor je af en toe een overslag, of zacht plofje. Als dit probleem opgelost is, ben je ook (voor een belangrijk gedeelte) van die knallen af bij ''gas los". Als deze gasman gelijk heeft, hoe kom ik dan van die kleine plofjes af? Of wordt er iets anders over het hoofd gezien? Wie heeft hier een mening over? Groet JOHN.
Tanken is ineens een feest en bij elke dot gas heb ik het gevoel dat ik geld verdien. Grote onzin, maar toch voelt het zo!
Het enige dat iets minder bevalt zijn de knallen uit de uitlaat bij "gas los" dus bij het remmen op de moter. Nu doet HY dit op benzine ook wel een beetje, maar dan zijn het vriendelijke plofjes.
Ben bij de gasinbouwer geweest met dit probleem en die beweert hetvolgende: Als de motor stationair draait hoor je af en toe een overslag, of zacht plofje. Als dit probleem opgelost is, ben je ook (voor een belangrijk gedeelte) van die knallen af bij ''gas los". Als deze gasman gelijk heeft, hoe kom ik dan van die kleine plofjes af? Of wordt er iets anders over het hoofd gezien? Wie heeft hier een mening over? Groet JOHN.
-
- HY Forum Super Expert
Kleppen stellen denk ik.
overigens mag je ontsteking ook vast wel vroeger (of staat hij al op zijn
vroegst met het handeltje onder de klok?
LPG heeft een octaan van 102 dus pingelen zit er niet snel in (met een compressie van 1:7,5 )
Aad
overigens mag je ontsteking ook vast wel vroeger (of staat hij al op zijn
vroegst met het handeltje onder de klok?
LPG heeft een octaan van 102 dus pingelen zit er niet snel in (met een compressie van 1:7,5 )

Nee, ik snap precies wat je bedoelt!John schreef:Tanken is ineens een feest en bij elke dot gas heb ik het gevoel dat ik geld verdien. Grote onzin, maar toch voelt het zo!
JOHN.
Aad
Laatst gewijzigd door Webmeistera op di aug 23, 2005 9:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- HY Forum Super Expert
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
En die weet ik dan weerWebmeistera schreef:Ja, daar kan je aan draaien.
Ik weet zo even niet precies welke kant vroeger is, maar dat kan je beredeneren als je de draairichting van de rotor weet.

Rotor draait met de klok mee, dus huis moet tegen de klok in, de kant bij het handeltje zit vast, dus moeten we de schroef van het handeltje korter krijgen en dus het handeltje met de klok mee draaien, dat zou dan moeten vervroegen als ik het zo uit m'n hoofd doe

(ik heb m'n ontsteking afgelopen week wat te veel gezien zodat ik ook op m'n werk nog wel weet hoe ie er uit ziet

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
-
- HY Forum Grootmeester