Na drempel uivallen
Na drempel uivallen
Zaterdag avond reed ik erg hard over een drempel die ik totaal verkeerd ingeschat had. Kan gebeuren. Alleen viel de motor meteen stil en zag ik op de toerenteller 0 staan. Ook tijdens het starten bleef de toerenteller op 0 staan. Samen met de ANWB gaan meten en de plus op de bobine had geen spanning meer. We hebben toen een draadje getrokken en zo kon ik mijn weg vervolgen.
Nu vraag ik me af hoe het kan dat de plus van de bobine in een keer wegvalt? Is dit iets met de zekeringen? of een kabelbreuk in de draadboom? of??
Nu vraag ik me af hoe het kan dat de plus van de bobine in een keer wegvalt? Is dit iets met de zekeringen? of een kabelbreuk in de draadboom? of??
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!
Overal lekkere pannenkoeken!
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: Na drempel uivallen
Ook wel eens gehad, sommige drempels blijken dan toch wat hoger te zijn.
Oorzaak zal dan in het draadje naar de plus van de bobine moeten zitten lijkt mij, als die vervangen hielp. Wellicht heeft een connector het begeven of was dit de genadeklap voor een al sluimerende breuk ergens?
Heb het een keer gehad dat tijdens het rijden een connector van de dynamo was losgerammeld... had de ANWB al gebeld tot ik dat dus zag
Kijk na zo'n klap ook even dingen als verdelerkap, luchtfilter, uitlaat en koplampen na. Die houden allemaal ook niet zo van schokken.
Simpele bus, simpele problemen vaak gelukkig
Oorzaak zal dan in het draadje naar de plus van de bobine moeten zitten lijkt mij, als die vervangen hielp. Wellicht heeft een connector het begeven of was dit de genadeklap voor een al sluimerende breuk ergens?
Heb het een keer gehad dat tijdens het rijden een connector van de dynamo was losgerammeld... had de ANWB al gebeld tot ik dat dus zag

Kijk na zo'n klap ook even dingen als verdelerkap, luchtfilter, uitlaat en koplampen na. Die houden allemaal ook niet zo van schokken.
Simpele bus, simpele problemen vaak gelukkig

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
De toerenteller haalt zijn signaal vaak van de bobine, dus die 0 klopt dus. Als het contactslot niet 100% meer is kan een klap de druppel zijn..
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Goedenavond,
die bobine zit daar nogal eenzaam.
Dus heel de rest blijft het doen.
Hij heeft ook geen zekering. Een heel eigen leiding van de accu naar de sleutel, met z'n eigen contacten, dan direct naar de bobine.
|.°/^\°.|
die bobine zit daar nogal eenzaam.
Dus heel de rest blijft het doen.
Hij heeft ook geen zekering. Een heel eigen leiding van de accu naar de sleutel, met z'n eigen contacten, dan direct naar de bobine.
|.°/^\°.|
Felix |.°/^\°.|
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Bedankt voor het schema Felix.
Mijn bus van 1967 heeft een contactslot met 4 pennen maar er worden er maar 2 gebruikt.
Kennelijk was het in die jaren anders.
Voordeel was wel dat ik afgelopen vakantie ter vervanging een eenvoudige universele schakelaar uit de supermarché kon gebruiken toen ik het sleuteltje opeens niet meer kon terugdraaien en verwijderen.
Maar dat dubbelpolig schakelen zal ook wel een voordeel hebben.
Mijn bus van 1967 heeft een contactslot met 4 pennen maar er worden er maar 2 gebruikt.
Kennelijk was het in die jaren anders.
Voordeel was wel dat ik afgelopen vakantie ter vervanging een eenvoudige universele schakelaar uit de supermarché kon gebruiken toen ik het sleuteltje opeens niet meer kon terugdraaien en verwijderen.
Maar dat dubbelpolig schakelen zal ook wel een voordeel hebben.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.