Ik kreeg net van Marco door dat bij hem Chrome (browser) een melding geeft dat de verbinding niet veilig is. Dat klopt op zich, want er is geen HTTPS/SSL beschikbaar en dat is al jaren zo.
Dat is een licht risico inderdaad en het staat wel op mijn verlanglijstje om eens aan te pakken, dat zal nu dan blijkbaar versneld moeten.
Ik ga niet zeggen het te negeren, want je moet dat altijd wel serieus nemen, alleen kan ik wel zeggen dat het risico klein is. Wat wel risicoverhogend is, is wanneer je op het forum een wachtwoord gebruikt dat je ook op andere sites gebruikt!
Je wachtwoord wordt wel versleuteld opgeslagen in de database, maar als je inlogt op het forum is er dus een microrisico dat "iets" het wachtwoord afluistert.
[opgelost] Beveiligingsmelding
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: Beveligingsmelding
Als je ook een dergelijke melding krijgt, geef het dan even aan mij door.
Ik heb het zelf nog niet gezien (verschillende machines en browsers geprobeerd).
Ik heb het zelf nog niet gezien (verschillende machines en browsers geprobeerd).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: Beveiligingsmelding
Het forum is nu ook beveiligd en zal automatisch naar https:// gaan bij je bezoek.
Je ziet dan links naar het adres een groen slotje staan (afhankelijk van je browser).
Zie onderstaand voorbeeld.
Je ziet dan links naar het adres een groen slotje staan (afhankelijk van je browser).
Zie onderstaand voorbeeld.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald