ID 19 carburetor
ID 19 carburetor
Hi
I read somewhere that you can improve performance by fitting a carburetor from the Citroen ID 19?
has anyone any experience of this modification. I would be interested to hear some views on this and if it is worth doing?
I read somewhere that you can improve performance by fitting a carburetor from the Citroen ID 19?
has anyone any experience of this modification. I would be interested to hear some views on this and if it is worth doing?
Re: ID 19 carburetor
Hi Russ,
Welcome to our forum!
I think this thread together with google Translate will be your best friend!
Ree
Welcome to our forum!
I think this thread together with google Translate will be your best friend!
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: ID 19 carburetor
Hi Russ. Welcome. I mounted a carb like that last autumn but will start driving it in a month or so. Cannot drive on summertires in winter here in Norway. Ill be updating the above mentioned thread.
Mounting of this carb is easy, only choke-arm needs a solution on which Im still working.
Mounting of this carb is easy, only choke-arm needs a solution on which Im still working.
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
Re: ID 19 carburetor
Hier een plaatje van mijn montage.
Voor de choke arm heb ik een het heveltje vermaakt, zodat de oorspronkelijke bediening nog werkt.
ik heb de sleuf in het heveltje in een andere stand erin gemaakt
Omdat de carburateur lager is heb ik een tussenring gemaakt.
Russ, hereby a picture. You need to figure out how to modify the choke lever such that it will work for your original set-up of the choke cable. From memory I have modified the lever such that it works with your normal choke cable by changing the slot orientation.
Voor de choke arm heb ik een het heveltje vermaakt, zodat de oorspronkelijke bediening nog werkt.
ik heb de sleuf in het heveltje in een andere stand erin gemaakt
Omdat de carburateur lager is heb ik een tussenring gemaakt.
Russ, hereby a picture. You need to figure out how to modify the choke lever such that it will work for your original set-up of the choke cable. From memory I have modified the lever such that it works with your normal choke cable by changing the slot orientation.
- Bijlagen
-
- 20161227_145610.jpg (74.56 KiB) 40309 keer bekeken
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 176
- Lid geworden op: ma jul 23, 2012 5:34 pm
- Kenteken: hy78,hy72
- Locatie: deer isle , maine
- Contacteer:
Re: ID 19 carburetor
i like the solex 32 bict. it bolts right on with no weird tricks to get it to work and it increases the speed so you can at least keep up with traffic, i wouldnt say you'll ever get your HY much above 96kph , unless you drop in an audi engine and new gearbox!
'79 HY78, 80 HY 78,'74 HY 72,'88 rhd 2cv,'75 2cv truckette,'69 volkswagen ,2001 Volvo XC,2008 Land Rover
2019 Royal Enfield '81 Moto Guzzi, '67 BSA, '78 Honda 350, '79 Batavus Regency, '81 Benelli Mini Enduro, '80 Garelli
-lelijke Amerikaan
2019 Royal Enfield '81 Moto Guzzi, '67 BSA, '78 Honda 350, '79 Batavus Regency, '81 Benelli Mini Enduro, '80 Garelli
-lelijke Amerikaan
Re: ID 19 carburetor
Is that an ID carburator?
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 1:23 pm
- Locatie: Overslag
- Contacteer:
Re: ID 19 carburetor
A Solex 32 Pbic originates from the TA-engine, an ID should have a 34 Pbic. However there are double barrel Weber and Solex versions as well, who do give it even more oomph. Don't know if it would work on an HY, but if someone would like to try, I still do have a Solex 32SDID-2 for sale as used on the 1965-66 ID for only one year.
Citroën 11B 1949 Vorst
Citroën 2CV6 Spécial 1980 (project)
Panhard Dyna Z1 1955 (project)
Peugeot 306 Cabriolet 1999
Volvo 240 Estate 1990 (project)
Citroën 2CV6 Spécial 1980 (project)
Panhard Dyna Z1 1955 (project)
Peugeot 306 Cabriolet 1999
Volvo 240 Estate 1990 (project)
Re: ID 19 carburetor
Boven de 80km/h begint de luchtweerstand kwadratisch toe te nemen, zo'n bus is geen gestroomlijnde DS..
Geen werk maakt vrij
Re: ID 19 carburetor
Het grootste voordeel van een wat grotere carburateur is dat je met meer koppel een helling op komt. Vroeger moest ik hoog in de toeren aan de Brienenoord beginnen om met 80 boven te komen, nu kan ik beginnen met 60 in zijn 3 en kom alsnog met 80 boven.
In de bergen is het heel vervelend als je van zijn 2 terug moet naar de eerste versnelling. deze kans wordt met wat meer koppel ook kleiner.
De topsnelheid ligt met de originele carburateur al boven de 100. hiervoor heb je inderdaad geen grotere carburateur nodig.
In de bergen is het heel vervelend als je van zijn 2 terug moet naar de eerste versnelling. deze kans wordt met wat meer koppel ook kleiner.
De topsnelheid ligt met de originele carburateur al boven de 100. hiervoor heb je inderdaad geen grotere carburateur nodig.
Re: ID 19 carburetor
Ook onder de 80 km/uur neemt de luchtweerstand kwadratisch toe. Alleen is die dan lager. Ik merk dat bijna iedere dag bij het fietsen! 

HY rijder sinds 1995.
Online
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: ID 19 carburetor
Leo, merk jij dat verschil met jouw atletische bouw?
Ik heb wél meer weerstand op de fiets want ik maak continue gebruik van een ingebouwde airbag
en dat levert buiten extra gewicht écht meer kwadratisch toegenomen weerstand op.
Gelukkig hebben onze busjes geen airbag.
Ik heb wél meer weerstand op de fiets want ik maak continue gebruik van een ingebouwde airbag


Gelukkig hebben onze busjes geen airbag.
-
- HY Forum Liefhebber
- Berichten: 43
- Lid geworden op: do jul 07, 2005 1:23 pm
- Locatie: Overslag
- Contacteer:
Re: ID 19 carburetor
Ik was nooit zo goed in wiskunde, maar dat is toch 9 in het kwadraat?
Citroën 11B 1949 Vorst
Citroën 2CV6 Spécial 1980 (project)
Panhard Dyna Z1 1955 (project)
Peugeot 306 Cabriolet 1999
Volvo 240 Estate 1990 (project)
Citroën 2CV6 Spécial 1980 (project)
Panhard Dyna Z1 1955 (project)
Peugeot 306 Cabriolet 1999
Volvo 240 Estate 1990 (project)
Online