In ieder geval is dus de rotor van mijn verdeler beschadigd waardoor het hamertje een bak speling heeft en m'n cilinders dus amper werken.
Waarschijnlijk is dit ontstaan door speling in de verdelerkap in combinatie met bergwerk (en anders is het een te hoog toerental geweest in de bergen, al heb ik een begrenzer).
Foto van de rotor:
Foto van de speling in de verdelerkap die door de ADAC met een tie-wrap was vastgezet nadat bij een poging 'm strakker te zetten een klem was afgebroken:
(klik op de foto voor de grote versie)
Ik moet de volledige ontsteking nog uitbouwen om 'm helemaal te kunnen bekijken. Mijn vragen zijn dan ook:
Waar moet ik op letten? Wat kan de beschadiging van de rotor veroorzaakt hebben? En vooral: wat moet ik allemaal vervangen?
123ignition heb ik zowel veel voor- als nadelen over gehoord (voor: geen omkijken naar, betere prestaties. tegen: veel te duur, lastig eenmalig afstellen, defecte exemplaren).
Daarnaast kon de eerste ADAC meneer mij vertellen dat cilinder 3 niet ontsteekt, alleen had hij geen sleutel die op de bougie past.
Welke maat bougiesleutel heb ik nodig?
Meer foto's (inclusief deel van de repatriëring, altijd leuk voor andere mensen

Update 2005-08-09: Meer foto's toegevoegd.
Advies aan ieder aan ieder ander: wees niet zo dom als ik om te denken dat je wel even kunt wachten met ANWB lidmaatschap + kredietbrief plus... ik had geluk dat Düsseldorf-Enschede maar 150KM is... dat kostte mij al 479 euro!