Onlangs een Hy gekocht als Belg in Nederland. Deze probeer ik in België op Belgisch kenteken te krijgen, maar kom alsnog niet door de Belgische S.B.A.T keuring heen. Rede is dat het chassisnummer in de rechter voor balk opnieuw is ingeslagen. Na wat gebel ben ik er inmiddels achter dat de enige instantie die dit mag doen de RDW is in Nederland. Als zij het nummer opnieuw inslaan gaat dit blijkbaar vergezeld met de letters RDW. Dit is bij mij dus niet het geval. Mijn vermoeden is dat het chassisnummer door een vorige eigenaar ooit is her ingeslagen. En dat de garages waar de wagen nadien is gekeurd hier nooit een probleem over hebben gemaakt. Nu denken ze daar dus bij de Belgische keuring anders over, en moet er attest zijn dat het her ingeslagen nummer daadwerkelijk bij het voertuig hoort. Ja hoe ga ik dat bewijzen?? Heb het hoofdkantoor Citroen NL al gebeld of zij wellicht een registratie bijhouden van de Citroëns die in Nederland met een bepaald kenteken en daar bijhorend
chassisnummer bijhouden. Dat gebeurd maar enkel vanaf het digitale tijdperk en de wagen komt natuurlijk uit het nog ooh zo mooie papieren tijdperk. Kan het zijn dat chassisnummer nog op een andere plek is ingeslagen? De plaatjes aan de bijrijderskant geven ook het chassisnummer aan maar dat is voor de keuring hier geen bevestiging. Misschien heeft iemand een idee wat te doen? Als kersverse HY bezitter sta ik natuurlijk te popelen om een lekker stukje te toeren met alle juiste papieren!!! Het betreft het kenteken 16-GB-17 wie weet bij één van jullie bekend?? De vorige eigenaren waren twee dames uit de buurt van Rotterdam die er een hele mooie gele foodtruck van hadden gemaakt waaruit ze crêpes verkochten. Daarvoor was de wagen volgens mij rood en ingericht als camper.
Alle hulp is welkom, en alvast bedankt!!
Groeten,
Sjoerd