Misschien dat iemand door middel van dit fotoverslag er zijn voordeel mee kan doen, dat wil zeker niet zeggen dat ik het goed heb aangepakt maar al doende leer je en zo ook bij deze klus

Ik heb vanwege het gewicht gekozen voor berkentriplex gegrond

Het is zover, het volledige interieur gaat eruit !
Reden van de verbouwing is het plaatsten van nieuwe raampjes die ook losgezet kunnen worden. Tot nu toe zaten er alleen vaste ramen in de bus.
Door het plaatsten van de nieuwe raampjes was het oude interieur zo beschadigt dat het niet meer te herstellen was

Deze vierkante ramen zijn er nu uit gehaald: en dit zijn de nieuwe ramen, wel wat lager maar ook weer langer da de vorige

De bedrading was twijfelachtig (erg oude kabels)

En de koelkast was standaard te klein, de wens om een tafelmodel te hebben werd steeds groter. En een toilet stond hoog op de verlanglijst. Al deze zaken konden we nu gelijk aan pakken

Begonnen met het volledig strippen, toch een 350 kg aan houtwerk er uit gehaald.
Daarna het dak van binnen goed in de menie gezet. Vervolgens eerst de nieuwe draden naar de lichtpunten gelegd en vervolgens een deel van de oude tempexplaten weer terug geplaatst. Omdat we met plafond platen gingen werken er eerst voor gezorgd dat het dak een mooie kromming kreeg die ook met de platen te buigen zou zijn een raamwerk gemaakt met regels. Voordeel zou ook zijn da de koudebrug waar condens op neer slaat er nu niet is

Alle delen zijn op voorhand eerst in de primer gezet, verder heb ik er nog een laag dampwerende folie tussen gedaan (of dit zin heeft weet ik niet

Op de regels heb ik een ril montage kit gespoten en de veer met een tacker op de regel vastgezet.
Dit is het eindresultaat geworden

Het viel me op dat de omega profielen aan de buitenzijde er nog goed uit zagen maar aan de binnenkant toch op diverse plekken doorgerot waren. Alles is eerst hersteld en alle naden gelijk weer volledig afgesloten met een dikke laag kit en primer. (helaas zijn deze foto's weg ) Omdat met alle hoeken en schuine delen iets aftekenen erg moeilijk is en de gebruikte platen duur genoeg waren ben ik begonnen met mallen maken.
Stevig karton tegen de wand aan geplakt en met elkaar verbonden, op deze manier heb je een exacte kopie van je wand ! die ik vervolgens op de te zagen plaat kon leggen om af te tekenen om deze vervolgens uit te SLIJPEN uit de plaat, ik heb veel delen geslepen uit het hout met een dunne slijpschijf omdat dit een mooie rechte lijn gaf zonder splinters. Kijk hier wel mee uit want daar is hij NIET voor bedoeld !! Tot zover deel 1