Sinds 5 dagen ben ik trotse eigenaar van een verlengde Hy. Helaas niet volledig origineel, want er is een aluminium camperopbouw met alkoof op die er in de jaren 80 is opgezet (hoop dat ik nog welkom ben hier

Al veel lol mee gehad. Buurt kids overdag binnen pannenkoeken eten, en s'avonds de ouders

Ook al geklust, oa nieuwe ramen erin gezet (zat plastic in, kwam verkoper met een extra deur met ramen aan zetten!
Maar -na deze lange inleiding- mijn (start) probleem: na 1*starten lukte het al niet meer....
In het begin nog enig response vd startmotor, alsof die wel wilde, maar nu hoor je alleen nog een tik. Heb de accu uiteraard met (goede) startkabels aangesloten, zonder resultaat. De overige lampjes ed doen het wel.
Verkoper kon het telefonisch niet verklaren...maar helaas garantie tot....
Als ik het forum goed heb gelezen, kan het liggen aan:
1. Aan de startmotor
2. Aan de bendix (?)
3. De relais/verbindingkabels
Maar hoe ontdek ik nou precies wat het behelst? (ben motorisch een leek). De startmotor zit toch aan de motor, te bereiken enkel via de bestuurdersvoetplaten?
Overigens, lukte aanduwen wel, en nog leuker, vandaag heb ik Hy aangeslingerd! Ging boven verwachting goed. Echt leuk! Maar zou ook fijn zijn als die normaal start.
Heb al geprobeerd om Cees Visser in te schakelen (expert/garage in Adam), maar die belt niet terug.
Wonen er toevallig andere experts in de buurt, of zijn er tips? Iemand zin in een wijntje op Ijburg? Vriendin is enigszins teleurgesteld dat die het na 1xstarten al niet meer doet...
Alvast dank!
Gr. Kasper
Note, Sommige kennen mij waarschijnlijk nog van de hulp bij Drenthe met Ferry. (wat enigszins dramatisch afliep door rare verkoopster)