Ik heb een lidmaatschap van de ANWB wegenwacht met buitenlanddekking, (uitgebreidt met een camper- en een aanhangersupplement).
Daarbij geldt dat je auto in noodgevallen wordt gerepatriëerd maar de man van de ANWB-winkel vertelde dat bij oldtimers wel naar de waarde gekeken wordt. Is de waarde te laag dan geen repatriëring.
Wil je dit toch dan moet je de repatriëring zelf betalen.
Zakelijk gezien is het natuurlijk gewoon een ouwe bus en dus niet veel waard (voor een leek).
Mijn bus is nog niet getaxeerd omdat ik eerst nog wat zaken klaar wil hebben voordat ik dat doe.
Voor ik vertrek wil ik graag weten:
Heeft iemand ervaring met de repatriëring van zijn/haar HY?
Hoe ging dat? Hoeveel kostte dat?
Repatriëring
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Repatriëring
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Re: Repatriëring
Met een HY hoef je je bij de ANWB geen zorgen te maken. Die is altijd nog wel €1000 waard, en dus de moeite van het repatrieren. De ANWB snapt dit en doet het kostenloos.
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 69EB29
helaas kan ik uit ervaring het verhaal van Ree bevestigen.
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Oke dat stelt me gerust
Bedankt voor jullie reacties.

Bedankt voor jullie reacties.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.