De motor is gereviseerd, maar hij verbruikt veel te veel motorolie door verbranding (ongeveer 1 liter 20w50 op 200km).
De motor loopt verder perfect, lekt niet, water perfect, ...
Enkele aanknopingspunten:
- Ongeveer 1 liter bijvullen elke 200 km, al enkele duizenden kilometers gelopen.
- Alle bougies zijn zwart, bij starten bij beetje naar beneden gerichte uitlaat een zwarte gore bijna "natte" pluim
- Alles uit elkaar, maar richting van de carterontluchtingsklep naar de carburateur niet gecontroleerd (wel open en weer aangesloten)
"Normale" mogelijke oorzaken/zoekrichtingen waar olie en verbranding bij elkaar komen:
- Klepgeleiders
- Klepseals
- Zuigerveren (met name de olieschraapveren)
- Carterontluchting (via de carburateur verbranden van olie...?)
Alvast bedankt voor je reactie.
Klein detail: Ik kan pas weer testen in juli, omdat de HY al op de volgende vakantiebestemming staat en ik dan weer terug ga. Ik heb wel voldoende gereedschap achtergelaten en kan altijd weer meer gereedschap meenemen, maar ik kan niet ff wat testjes doen. Graag maak ik van tevoren een aanvalsplan wat uitvoerbaar is en de bus moet natuurlijk gewoon zo goed blijven rijden (met minder olie....
