Imperial HY 1979 gezocht

Hier kun je berichten neerzetten als je iets HY, Citroën en/of camper/kamperen gerelateerds zoekt.

Moderator: LEiPiE

Plaats reactie
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
Kenteken: 52-JB-47

Imperial HY 1979 gezocht

Bericht door jurjendelange »

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een imperial welke geschikt is voor mijn HY uit 1979. Zou gaaf zijn als ik deze kan vinden hier. Dank dank
BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: 06-bz-zz

Re: Imperial HY 1979 gezocht

Bericht door BUZZhY »

Een imperiaal word meestal zelf gelast. De meeste zijn zijn zelfbouw.

Ik heb persoonlijk een imperiaal van een sloper gehaald, laten stralen en poedercoaten. In totaal was ik toch al snel 350/400 euro verder voor dat deze erop zat.

wel hen ik mooie hardhouten latten erop geschroeft en het buizen frame getectyleerd..

Succes..
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Hi!

Dank voor je reactie!

Zat ik inderdaad zelf ook aan te denken en is best wel uitgave zoals je dat zegt, maar uiteindelijk misschien wel het meest mooie inderdaad. mmmm nu ik er verder over nadenk is het natuurlijk ook zo dat je veel beter op maat kunt maken om zo precies aan mijn wensen te laten voldoen.

Dank voor het meedenken! top!

Jurjen
Junior in de hy-kunde schreef:Een imperiaal word meestal zelf gelast. De meeste zijn zijn zelfbouw.

Ik heb persoonlijk een imperiaal van een sloper gehaald, laten stralen en poedercoaten. In totaal was ik toch al snel 350/400 euro verder voor dat deze erop zat.

wel hen ik mooie hardhouten latten erop geschroeft en het buizen frame getectyleerd..

Succes..
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Mijn imperiaal is omlangs naar het oude ijzer gegaan nadat ik hem hier een paar keer heb aangeboden. Helaas!
Jacques
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Jacques »

Beste Jurjen,

Ik kan je niet helpen aan een imperiaal, maar wel aan een trapje pm op de imperiaal te komen.
Deze loopt links of rechts aan de achterkant van de bus.

De kosten van deze trap of ladder zijn €.40,=

Groeten Jacques
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Hallo! Ree, lees net dat je er onlangs eentje te koop had, balen! :-)
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Hoi Jacques,

Dank je! Weet nog niet of ik die ga gebruiken maar hou het i n gedachten! Top!
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Mocht je zelf gaan (laten) bouwen: de beste plek is zo dat de poten van het imperiaal op de rongen (de verticale omegaprofielen waar het plaatwerk tegenaan zit) staan en niet in de dakgoot.
Is niet erg ingewikkeld, zie dat je bij CustomCamp bent geweest en je stoelen in Goor hebt laten doen, maar je profiel zegt dat je in Haarlem woont... iig mocht je in Twente zijn mag je gerust langs komen om mijn imperiaal te bekijken :)
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

LEiPiE schreef:Mocht je zelf gaan (laten) bouwen: de beste plek is zo dat de poten van het imperiaal op de rongen (de verticale omegaprofielen waar het plaatwerk tegenaan zit) staan en niet in de dakgoot.
Is niet erg ingewikkeld, zie dat je bij CustomCamp bent geweest en je stoelen in Goor hebt laten doen, maar je profiel zegt dat je in Haarlem woont... iig mocht je in Twente zijn mag je gerust langs komen om mijn imperiaal te bekijken :)
Hi Ewald!

Thx voor dat aanbod! Ik woon inderdaad in Haarlem, maar ben opgegroeid in Goor. Mijn ouders wonen daar nog en de HY stond bij hen in zijn restauratie-periode , en inderdaad CustomCamp heeft hem van binnen opnieuw ingericht en Ben van ZitGoed uit Goor heeft de kussens achterin en de voorstoelen opnieuw gedaan. Vandaag is de grote dag en wordt HY en ik herenigd, ik kan hem vandaag ophalen uit Hengelo! ( hoe klein is de wereld zeg..) vandaag alleen gene tijd om even langs te komen, maar na volgend weekend gaat hij weer even terug naar Hengelo om de koelkast in te bouwen. Dan kom ik graag even bij je kijken, ok?

Thx voor je tips, erg waardevol!

Jurjen
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Jacques schreef:Beste Jurjen,

Ik kan je niet helpen aan een imperiaal, maar wel aan een trapje pm op de imperiaal te komen.
Deze loopt links of rechts aan de achterkant van de bus.

De kosten van deze trap of ladder zijn €.40,=

Groeten Jacques
Hoi Jacques,

Zie nu hoe ik kan antwoorden in het forum, ik had eerst gewoon een nieuw bericht aangemaakt. Excuus.

Dank voor je aanbod! Ik ga eerst even bedenken hoe en wat ik wil qua imperial en krijg nu advies om hem op maat te laten lassen. Ik hou je trap zeker in mijn achterhoofd, want je moet er toch op kunnen. :-)

Thx!
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Hier nog een leuk imperiaal en ladder. Je krijgt er nog wel een hele bus bij.

http://www.leboncoin.fr/utilitaires/380 ... tm?ca=17_s
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Dat ziet er wel uit als een heel erg leuk project! :-) Thx!!

Nu nog even tijd, ruimte en geld vinden.. haha!
ghys schreef:Hier nog een leuk imperiaal en ladder. Je krijgt er nog wel een hele bus bij.

LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

jurjendelange schreef:maar na volgend weekend gaat hij weer even terug naar Hengelo om de koelkast in te bouwen. Dan kom ik graag even bij je kijken, ok?
Helemaal gemist, hoop niet dat je voor een dichte deur stond? :)
Was even op zoek naar jouw topics, je bus was op TV namelijk :D
Zie http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic. ... 365#p19365
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
jurjendelange
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

LEiPiE schreef:
jurjendelange schreef:maar na volgend weekend gaat hij weer even terug naar Hengelo om de koelkast in te bouwen. Dan kom ik graag even bij je kijken, ok?
Helemaal gemist, hoop niet dat je voor een dichte deur stond? :)
Was even op zoek naar jouw topics, je bus was op TV namelijk :D
Zie http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic. ... 365#p19365

Thx! Ja, cool he? TV debuut voor hem! :-) HY staat nu bij CustomCamp in Hengelo, de heenreis was erg lang en dramatisch, eerst file veroorzaakt op A1 doordat motor uitviel en startmotor defect bleek. :( Lang verhaal, ANWB heeft me weer op weg geholpen, tot bij Deventer ( was inmiddels 21 uur, terwijl ik om 15 uur uit Haarlem vertrok) motor viel uit... Na wat zelfonderzoek bleek tank gewoon leeg en benzinemeter dus ook defect.. shit shit shit.. :) Wachten op hulp met benzine, via sleepkabel vanuit 2e versnelling weer aangeslingerd en om 22.30 in Hengelo aangekomen. En toen terug naar Haarlem met de trein, lange reis dus al met al. :-)

Laat even weten wanneer ik weer in Hengelo ben.

Geniet van je weekend!
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Hier nog een leuk imperiaal en ladder. Je krijgt er nog wel een hele bus bij.
nou ... dat gaat intussen toch wel héél snel ... nauwelijks 2 weken later en de hele advertentie reeds "disparu" ...)
En Jurjen: overkomt je maar éénmaal in je leven. De betrouwbaarheid van de benzinemeters in onz' geliefde citromobielen laat over de hele linie te wensen over, van 2CV tot HY ...: ALTIJD op tijd tanken !!! (moet toegeven dat ikzelf ooit eens op idem dito precies dezelfde manier óók eens "droog" kwam te staan met m'n 2CV-6 ... op een landweggetje in the middle of nowhere, kiiiiiiiiilomeeeeeeeeeters lopen van de "bewoonde wereld"...)(overigens één voordeel: zelfs na een uur of twee was daar nog steeds géén file ontstaan ...)
Daarnaast: de tip om een imperiaal vooral NIET in de dakgoten te laten steunen onderschrijf ik absoluut !
Succes !
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Plaats reactie