wie heeft nog een mooie bustent te koop voor mijn hy
Moderator: LEiPiE
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 74-BB-66
- Contacteer:
wie heeft nog een mooie bustent te koop voor mijn hy
ik heb nog geen luifel en nog geen tent aan mijn hy, ik ben op zoek naar deze items, ik hen ook gee idee hoe zo een tent vast gezet kan worden aan de bus.
als je iets leuks heb liggen dan hoor ik het graag
groeten eric
als je iets leuks heb liggen dan hoor ik het graag
groeten eric
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: wie heeft nog een mooie bustent te koop voor mijn hy
Een bustent heeft aan de achterkant een wand met daarin een rits en bovenaan een losse flap (vaak met een extra stok) die je bijvoorbeeld in de dakgoot van je bus kan leggen.
Als je weg wil rijden, haal je alleen die flap even weg en rijd je de bus weg. (en dan eventueel een extra scheerlijn spannen, maar de meeste tenten blijven zo ook wel staan).
Als je weg wil rijden, haal je alleen die flap even weg en rijd je de bus weg. (en dan eventueel een extra scheerlijn spannen, maar de meeste tenten blijven zo ook wel staan).
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik heb een bustent. Het is een handig ding als we ergens langer dan 5 dagen staan, maar verder is het een crime om hem op te zetten. Let er dus goed op dat hij snel en handig op te zetten. als je er langer dan een paar jaar van wilt genieten, koop dan niet de goedkoopste, maar let op de kwaliteit. Goedkope tenten gaan maar een paar jaar mee.
Ik hem een z.g. tarp aangeschaft van bijna 4x4 meter. kost ongeveer 60 euro en aan een kant heb ik er bij een zeilmaker een pees aan laten zetten. Die gebruiken we eigenlijk het meest. Je komt ergens, roetsjt dat ding langs de dakgoot zet 2 stokken neer en een paar haringen in de grond, klaar. zelfs in Engeland met behoorlijke regenbuien hebben we droog buiten zitten eten.
Nadeel van een luifel t.o.v. een bustent is dat je steeds alles mee moet nemen en niet achter kunt laten in je bustent. ook sliepen bij ons de kinderen in de bustent, maar dat lossen we m.i.v. Volgend jaar op met een klein bijzet tentje.
Ik hem een z.g. tarp aangeschaft van bijna 4x4 meter. kost ongeveer 60 euro en aan een kant heb ik er bij een zeilmaker een pees aan laten zetten. Die gebruiken we eigenlijk het meest. Je komt ergens, roetsjt dat ding langs de dakgoot zet 2 stokken neer en een paar haringen in de grond, klaar. zelfs in Engeland met behoorlijke regenbuien hebben we droog buiten zitten eten.
Nadeel van een luifel t.o.v. een bustent is dat je steeds alles mee moet nemen en niet achter kunt laten in je bustent. ook sliepen bij ons de kinderen in de bustent, maar dat lossen we m.i.v. Volgend jaar op met een klein bijzet tentje.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 69EB29
Niet te koop bij mij. Vast nog wel te koop bij camping speciaalzaak De Wit.
We hebben een rail aan de bus waarmee deze perfect te bevestigen is en die je los haalt als je wegrijdt.
Maar kan ook met stang of met klemmen.
Niet op de rommel letten, et is immers vakantie

By harkap at 2012-08-27

By harkap at 2012-08-27

By harkap at 2012-08-27

By harkap at 2012-08-27
Deze heb ik nog wel en is wel te koop.
Zelf vond ik het onhandig omdat je niet weg kunt rijden en de "zooi" kan laten staan.
Is oude foto van vorige eigenaar.

By harkap at 2012-08-27
We hebben een rail aan de bus waarmee deze perfect te bevestigen is en die je los haalt als je wegrijdt.
Maar kan ook met stang of met klemmen.
Niet op de rommel letten, et is immers vakantie

By harkap at 2012-08-27

By harkap at 2012-08-27

By harkap at 2012-08-27

By harkap at 2012-08-27
Deze heb ik nog wel en is wel te koop.
Zelf vond ik het onhandig omdat je niet weg kunt rijden en de "zooi" kan laten staan.
Is oude foto van vorige eigenaar.

By harkap at 2012-08-27
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 74-BB-66
- Contacteer:
dank voor de foto`s en de uitleg, ik vind persoonlijk een vaste tent mooier maar zie wel in dat een bustent makkelijker is als je een keer weg wil met de hy.
ik zal eens bij de wit en bij obelink gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. het liefst zou ik een tent laten maken geheel op maat.
ik zal laten weten wat het is geworden
dank voor de antwoorden tot nu toe
groeten eric
ik zal eens bij de wit en bij obelink gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. het liefst zou ik een tent laten maken geheel op maat.
ik zal laten weten wat het is geworden
dank voor de antwoorden tot nu toe
groeten eric
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
De door Harold getoonde tent hebben wij dus ook, maar dan 1 segment langer. Hij heet Paradise en kost nieuw 189 euro. Maar zoals gezegd, een hele toestand om op te zetten en gaat ongeveer 4-6 jaar mee.
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
Boudewijn, maar toch niet veel lastiger dan een andere tent?Boudewijn schreef:De door Harold getoonde tent hebben wij dus ook, maar dan 1 segment langer. Hij heet Paradise en kost nieuw 189 euro. Maar zoals gezegd, een hele toestand om op te zetten en gaat ongeveer 4-6 jaar mee.
Nu heb ik wel hulp van mijn vrouw en twee kinderen die wel mee helpen, waardoor die toch redelijk snel staat.
ik heb een luifel van een huis aan mijn imperiaal gemaakt. Voor een paar tientjes 2de hands gekocht.
Werkt goed, alleen geen zijwanden.
Op en afgezet (met een slinger) in enkele seconden.
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
Joost schreef:ik heb een luifel van een huis aan mijn imperiaal gemaakt. Voor een paar tientjes 2de hands gekocht.
Ook dat vraagt om een mooie foto

-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ach Harold, ik heb een camper, dus een tent duurt mij gewoon altijd veel te lang. Maar als ik ruim een uur bezig ben met opzetten en inrichten, dan vind ik dat gewoon heel erg veel te lang. Een bus zet je neer en je sluit de elektra aan, vouwt een paar stoelen uit en je moet aan een biertje/wijntje kunnen zitten. dat is mijn iedee van vakantie houden.
luifel dicht:

luifel open:

luifel open:

-
- HY Forum Grootmeester
http://www.oztent.nl/vakantiefotos.html
Zo'n tent hebben wij (sterker nog, het IS onze HY met tent) en die bevalt zeer goed. Grote voordeel is dat je de tent zowel 'los' kunt gebruiken en als bustent. Naar keuze kun je dan één of twee zijwanden plaatsen (beide voorzien van een deur).
Zo'n tent hebben wij (sterker nog, het IS onze HY met tent) en die bevalt zeer goed. Grote voordeel is dat je de tent zowel 'los' kunt gebruiken en als bustent. Naar keuze kun je dan één of twee zijwanden plaatsen (beide voorzien van een deur).
-
- HY Forum Grootmeester

Zo ziet onze tent er uit zónder HY, maar wel met extra slaaptentje aan de zijde waar normaliter de HY staat. Aan de luifel van de tent zit een ritssluiting, waar je naar keuze een voorwand, een extra slaaptentje of een koppelstrip met pees aan vast ritst. Of niets, dat kan natuurlijk ook. Aan de HY zit een luifelstrip zoals op caravans gebruikelijk is. Tent en HY zijn eenvoudig te koppelen en je kunt door de ristssluiting de HY gemakkelijk meenemen en de tent laten staan. De tent is aan luifelzijde vrijwel even hoog en breed als de HY. Veel mensen denken dat we de tent speciaal voor de HY hebben laten maken, maar dat is niet zo. Het komt toevallig zo uit.
-
- HY Forum Grootmeester

Mocht het eerdere linkje niet werken, hier nog een kiekje van de tent met HY. Nu is alleen de zijwand aan de achterzijde van de HY geplaatst, de zijwand aan de voorzijde zit er nu niet in.
Laatst gewijzigd door rodeHY op di sep 04, 2012 8:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.