HYvonne schreef:je moet zoeken in de onderste hoeken. (rijmt ook nog

)
Ook in de bovenste hoeken, ontdekte ik
Het viel achteraf mee de ruiten eruit te krijgen (voorlopig alleen rechts).
Tegenvaller was dat het raam op slot bleek te zitten (op de officiële manier, met die pennen dus. Zo heeft het zeker 20 jaar gezeten
Maar de rails was benedenaan zo ver weggerot, dat ik de ruiten er vrij gemakkelijk uit kreeg.
Groot hulpmiddel was de stofzuiger, zodat ik wat zicht op e.e.a. had.
Later ontdekte ik ook de schroefjes en aan weerszijden van het raamslot ook nog 2 spijkertjes met een 'twist', een soort midden tussen een spijker en een schroef. Nooit eerder gezien.
Ondanks dat het raamslotmechanisme goed in het vet bleek te zitten, zitten de pennen muurvast geroest. Ik laat het mechanisme gewoon zitten, slijp de uiteinden van de pennen eraf zodat het raamkozijn glad is en boor geen gaatjes in de rails. Ik las eerder in dit draadje dat de nieuwe rails iets afwijkt waardoor de raamslotpennen niet goed in de 'goten' van de rails uitkomen.
Het wachten is nu tot mijn deur terugkomt van de restaurateur, die de spiegelophanging zou lassen.
Zolang ff een andere deur die ik op zolder had er in gehangen. Gelukkig is deuren wisselen bij achterom slaande deuren niet zo moeilijk

Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.