pakking tussen inlaatspruitstuk en blok

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
arris&ruben
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

pakking tussen inlaatspruitstuk en blok

Bericht door arris&ruben »

hallo allemaal,

de pakking tussen het inlaat spruitstuk en en blok lekt benzine, niet zo veilig en ook niet erg efficiënt (benzine is al duur genoeg)

wat voor pakking hoort daar tussen te zitten?

en is een hittebestendige vloeibare pakking afdoende?

dan kunnen we weer verder knutselen voor de apk.....

groetjes arris en ruben
We gaan op HYvontuur...... een soort Avontuur maar dan anders....
neortic
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: pakking tussen inlaatspruitstuk en blok

Bericht door neortic »

Hoi Arris en Rubben ,

kijk even op Citroworld, voor 5 euro heb je een nieuwe pakking.
Thomas
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Re: pakking tussen inlaatspruitstuk en blok

Bericht door Thomas »

Aris en Ruben,

ik denk dat je een ander euvel hebt gevonden.

deze pakking dich namelijk 3 dingen af maar geen ervan is benzine, er zit koelwater achter, er zit vacuum achter van het spruitstuk, en er kan een oliedamp (carter ventilatie) op zitten.

er zit wel helemaal onderaan het spruitstuk een heel klein kanaaltje wat benzine kan lekken als de motor verzopen drijgt te raken of bvb veel te rijk afgesteld staat.benzine uit de carb slaat neer in het spruitstuk en loopt zo door dat kleine kanaaltje onderaan over de zijkant van je blok naar buiten, dit is opzich niet erg want zo is het bedoelt maar betekend wel dat ie dus kwa afstelling niet goed werkt of bvb je choke blijft open staan oid.

check dat ff, voor je de boel los haalt. de enige vloeistof die door een kapotte pakking zou kunnen lekken daar is namelijk koelwater, benzine heeft een andere reden dan die pakking.

(ik heb de zooi gister net weer in elkaar geschroefd en had ook mijn blokje mooi onder de benzine zitten na afstellen geen enkel probleem meer.

als deze benzine daar niet uit kan lekken verzuipt je motor, met alle gevolgen van dien.

grtz Thomas
Plaats reactie