MurpHY's nieuwe uitlaatpijp
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
MurpHY's nieuwe uitlaatpijp
Misschien wordt het ook wel niks, maar had toch twee flexibele stukken al een keer gekocht en nu de eerste buis toch doormidden is gebroken...
Foto's op https://picasaweb.google.com/ewaldb/120 ... directlink
De eerste helft zit er aan in ieder geval.
Flens bleek ook gescheurd, die moet ik nog bij slijpen maar werd alweer te laat om herrie te maken. En indien nodig heb ik nog een reserveflens, namelijk van de originele doorgeroeste pot. En ik moet nog ergens een eerste buis hebben liggen, maar die kan ik uiteraard weer niet vinden.
Ik maak me er wel een beetje zorgen over of de hoek niet te scherp is, aan de andere kant is de doorstroomopening ietsje groter dan de originele buis.
Foto's op https://picasaweb.google.com/ewaldb/120 ... directlink
De eerste helft zit er aan in ieder geval.
Flens bleek ook gescheurd, die moet ik nog bij slijpen maar werd alweer te laat om herrie te maken. En indien nodig heb ik nog een reserveflens, namelijk van de originele doorgeroeste pot. En ik moet nog ergens een eerste buis hebben liggen, maar die kan ik uiteraard weer niet vinden.
Ik maak me er wel een beetje zorgen over of de hoek niet te scherp is, aan de andere kant is de doorstroomopening ietsje groter dan de originele buis.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: MurpHY's nieuwe uitlaatpijp
Die hoek ziet er toch prima uit? Deze vlampijp wordt net zo goed als degene die je voor een prikkie in het magazijn kan bestellen 

- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Een prikkie?
Ik heb alleen iets van 350 euro voor de hele RVSset gehoord en dat noem ik geen prikkie (en kan ik op dit moment ook niet missen).
Dit stuk flexibele pijp was 20 euro
Ik heb alleen iets van 350 euro voor de hele RVSset gehoord en dat noem ik geen prikkie (en kan ik op dit moment ook niet missen).
Dit stuk flexibele pijp was 20 euro

-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 14-VR-VF
Hee maar zag ik nou goed op citromobile dat jij een alternatieve demper hebt geknutseld onder Murphy?
Tenminste, als ik de goede HY bekeken heb...? Het was toch die rode, met het briefje achter de voorruit?
Ik zit met precies hetzelfde verhaal: een gare uitlaat, die met voortdurend geknutsel het weer even doet. De demper hangt er niet lekker onder en de laatste pijp heeft meerdere (gedichte) gaten. En aangezien mijn HY nog heeeeel veel liefde en daarmee ook euro's nodig heeft is 350 euro voor een simpel uitlaatsetje even too much. Hy is toch maar mooi goedgekeurd met al mijn knutseloplossingen.
Hier een medestander van je geknutsel dus
Tenminste, als ik de goede HY bekeken heb...? Het was toch die rode, met het briefje achter de voorruit?
Ik zit met precies hetzelfde verhaal: een gare uitlaat, die met voortdurend geknutsel het weer even doet. De demper hangt er niet lekker onder en de laatste pijp heeft meerdere (gedichte) gaten. En aangezien mijn HY nog heeeeel veel liefde en daarmee ook euro's nodig heeft is 350 euro voor een simpel uitlaatsetje even too much. Hy is toch maar mooi goedgekeurd met al mijn knutseloplossingen.
Hier een medestander van je geknutsel dus

Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
MurpHY had wel een briefje achter de ruit, maar nee geen alternatieve demper hoor 
Enige dat geknutseld was, was een verlenging van de eerste buis omdat dat zo'n nieuw geproduceerd geval was dat uiteraard weer niet paste.
De demper die er onder hangt is een niet-originele maar wel naar origineel model gemaakte demper, was m'n tweede demper. Later gevolgd door zo'n nieuwe laagmodel rotpot, maar die heb ik er dus uiteindelijk na heel veel er aan gelast te hebben toch maar weer onder vandaan gegooid.
Helaas kan ik pas vrijdagavond op z'n vroegst weer verder knutselen.
De bus naast MurpHY (van Teun, grijze bus, rood dak), heeft wel een alternatieve demper.

Enige dat geknutseld was, was een verlenging van de eerste buis omdat dat zo'n nieuw geproduceerd geval was dat uiteraard weer niet paste.
De demper die er onder hangt is een niet-originele maar wel naar origineel model gemaakte demper, was m'n tweede demper. Later gevolgd door zo'n nieuwe laagmodel rotpot, maar die heb ik er dus uiteindelijk na heel veel er aan gelast te hebben toch maar weer onder vandaan gegooid.
Helaas kan ik pas vrijdagavond op z'n vroegst weer verder knutselen.
De bus naast MurpHY (van Teun, grijze bus, rood dak), heeft wel een alternatieve demper.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Heey,
goed werk Ewald, ben benieuwd hoe het straks zit.
gr Teun
goed werk Ewald, ben benieuwd hoe het straks zit.
gr Teun
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Ik ook 
Vanavond al verder zowaar (zouden naar een beurs gaan in Dusseldorf, maar gaat niet door wegens weinig boeiends
).

Vanavond al verder zowaar (zouden naar een beurs gaan in Dusseldorf, maar gaat niet door wegens weinig boeiends

-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Vraag ik me toch af (niet dat het nu nog iets uitmaakt): was het niet handiger en eenvoudiger om de uitlaat aan te passen. Nu maak je de pijp pas op deze uitlaat, bij de volgende uitlaat zit je ongetwijfeld weer met een passingsprobleem.
gr teun
gr teun
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Ja, zat ik ook aan te denken, maar ik denk dat tegen die tijd ik wel weer een hele 20 euro investeer in nog een stuk flexibele pijp ofzo 
Dat wordt dan sowieso een buis die direct naar achter gaat (of twee).
Enniewee, tada: En uiteraard bleek m'n demper weer gescheurd bij de ophangogen, dus die ook weer dichtgelast (de ogen had ik al eens opgeboord enzo). Rest in het fotoalbum
Ik ga nu maar eens douchen, voor ik begin te roesten van al dat ijzerpoeder (ik zou ook buiten kunnen staan, daar giet 't op dit moment lekker
)

Dat wordt dan sowieso een buis die direct naar achter gaat (of twee).
Enniewee, tada: En uiteraard bleek m'n demper weer gescheurd bij de ophangogen, dus die ook weer dichtgelast (de ogen had ik al eens opgeboord enzo). Rest in het fotoalbum
Ik ga nu maar eens douchen, voor ik begin te roesten van al dat ijzerpoeder (ik zou ook buiten kunnen staan, daar giet 't op dit moment lekker

Het standaard uitlaatje vind ik ook niet geweldig.
De pot vooronder scheurde bij mij ook steeds.
Ik heb nu zelf een uitlaat gemaakt, ik zal eens kijken of ik een fotootje kan maken.
Nooit meer problemen sindsdien.
Edwin
De pot vooronder scheurde bij mij ook steeds.
Ik heb nu zelf een uitlaat gemaakt, ik zal eens kijken of ik een fotootje kan maken.
Nooit meer problemen sindsdien.
Edwin
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
mooi afgewerkt pijpie! gauw ertussen maken en lekker rijden!
gr teun
gr teun
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
De buis heeft nu ook een hittebestendige (als het goed is) coating, die mag even uitharden, morgen hopelijk monteren.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
toitoi.
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Vanuit de bus op de ipad 
op zoek naar hoe die klemmen ook al weer precies moeten. Ik heb als ezelsbruggetje "dikke flens" als in dat de dikke kant aan de kant van de flens moet. Maar dacht laat ik dat eventjes checken... Kan het alleen niet vinden, ik ga er maar wel van uit.
Hittebestendige lak net even heet gestookt met de verfbrander (heb hammerite, die van motip moet je afbakken in de oven, maar ik denk dat me dat niet in dank wordt afgenomen
)

op zoek naar hoe die klemmen ook al weer precies moeten. Ik heb als ezelsbruggetje "dikke flens" als in dat de dikke kant aan de kant van de flens moet. Maar dacht laat ik dat eventjes checken... Kan het alleen niet vinden, ik ga er maar wel van uit.
Hittebestendige lak net even heet gestookt met de verfbrander (heb hammerite, die van motip moet je afbakken in de oven, maar ik denk dat me dat niet in dank wordt afgenomen

- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Uiteraard gaat het allemaal weer van een leien dakje.... Not.
Toch een meet/lasfoutje gemaakt, komt net niet uit en die flensen zijn millimeterwerk.
Pot maar iets anders ophangen, van die rubberblokjes zouden nu wel handig zijn, want heb een centimeter ofzo tussen pot en beugel over.
Daarover gesproken: van een beugel zaten twee van de drie bouten los en er zit (weer) een scheur in.
Toch een meet/lasfoutje gemaakt, komt net niet uit en die flensen zijn millimeterwerk.
Pot maar iets anders ophangen, van die rubberblokjes zouden nu wel handig zijn, want heb een centimeter ofzo tussen pot en beugel over.
Daarover gesproken: van een beugel zaten twee van de drie bouten los en er zit (weer) een scheur in.