Bout met rechthoekige kop
-
- HY Forum Kenner
Bout met rechthoekige kop
ik heb een vraagje....
Na het ophalen uit de stalling hebben we het een en ander geïnspecteerd.
In de uitsparing onder het vliegwiel van onze bus lag een bout met een rechthoekige kop. Eerder was dat ons niet opgevallen maar wie weet hoe lang hij daar al lag. Waar zou hij vandaan kunnen komen en hoe hoe is ie daar terecht gekomen? Iemand enig idee?
We durven nu niet echt te gaan rijden...
Hoop op een snelle reactie, alvast bedankt,
Groet Ruben en Arris
Na het ophalen uit de stalling hebben we het een en ander geïnspecteerd.
In de uitsparing onder het vliegwiel van onze bus lag een bout met een rechthoekige kop. Eerder was dat ons niet opgevallen maar wie weet hoe lang hij daar al lag. Waar zou hij vandaan kunnen komen en hoe hoe is ie daar terecht gekomen? Iemand enig idee?
We durven nu niet echt te gaan rijden...
Hoop op een snelle reactie, alvast bedankt,
Groet Ruben en Arris
We gaan op HYvontuur...... een soort Avontuur maar dan anders....
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Re: Bout met rechthoekige kop
Past ie door het timinggat bovenin het vliegwiel?
Dan zou het heel stom kunnen zijn dat een vorige eigenaar dus een timingpin er in wilde stoppen en die er doorheen gevallen is.
Dan zou het heel stom kunnen zijn dat een vorige eigenaar dus een timingpin er in wilde stoppen en die er doorheen gevallen is.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Kenner
Dank voor je snelle antwoord, ik zal zo eens kijken als de kleine naar sesamstraat kijkt... Zou dat ook kunnen verklaren dat onze startmotor in puin lag (de bendix compleet afgesleten....)?
Als dat het niet is, wat zou het dan kunnen zijn, zag dat er wel een bout van het carterpan ontbreekt, maar de vraag is hoe is ie daar dan terecht gekomen...
Groet Ruben en Arris
Als dat het niet is, wat zou het dan kunnen zijn, zag dat er wel een bout van het carterpan ontbreekt, maar de vraag is hoe is ie daar dan terecht gekomen...
Groet Ruben en Arris
Kan je anders tijdens Sesamstraat een foto schieten van de bout? Het is anders lastig gissen...
-
- HY Forum Kenner
okee, foto is gemaakt... alleen kan ik hem niet uploaden.... lastig lastig.... ree ik ga proberen je een pb te sturen met de foto misschien dat dat wel lukt.
groet arris
groet arris
Mail anders maar naar HY@ree.nu
Hier is de mysterie bout:

Hij lijkt inderdaad wel 6mm te zijn. Verder lijkt het me geen HY onderdeel.LEiPiE schreef:Past ie door het timinggat bovenin het vliegwiel?
-
- HY Forum Kenner
Ree, Dank je wel voor je hulp...
Hij ziet er inderdaad ook wel uit als een zelfgemaakt exemplaar... dus het zal geen originele bout zijn.
Als het een bout uit het vliegwiel zou zijn, kunnen we dat dan controleren zonder de hele motor uit de bus te halen?
Ik wacht wel even af, misschien heeft er iemand een ingenieus idee...
Het lijkt me stug dat we hem tijdens het rijden van de weg hebben mee gepikt, dus hij moet ergens uit de bus komen... maar van wat??
Alle suggesties zijn welkom!
Hij ziet er inderdaad ook wel uit als een zelfgemaakt exemplaar... dus het zal geen originele bout zijn.
Als het een bout uit het vliegwiel zou zijn, kunnen we dat dan controleren zonder de hele motor uit de bus te halen?
Ik wacht wel even af, misschien heeft er iemand een ingenieus idee...
Het lijkt me stug dat we hem tijdens het rijden van de weg hebben mee gepikt, dus hij moet ergens uit de bus komen... maar van wat??
Alle suggesties zijn welkom!
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
toch komt hij mij wel bekend voor. ik zit al te snuffelen in onderdeel boeken, maar kan hem nergens vinden. maar toch.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Met 2 van deze bouten zit de versnellingsbak vast aan de motor, helemaal onderaan, door de carterpan heen, waar ook je stalen afsluitplaat[38] zit voor je vliegwiel.
volgens mij bout 21 of 25 op de tekening

volgens mij bout 21 of 25 op de tekening
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Zat inderdaad ook net te denken dat me zo'n bout wel bekend voor komt, maar dat zegt bij mij maar weinig 
Kun je even de diameter meten, als 't een 7mm is dan is het sowieso een Citroen onderdeel

Kun je even de diameter meten, als 't een 7mm is dan is het sowieso een Citroen onderdeel

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Kenner
Heel erg bedankt voor het mee denken en zoeken. Ik vraag me nog wel af hoe die bout kon komen waar we hem vonden... en waardoor hij is losgekomen ( is het pech? Of is de hele motor houtje touwtje in elkaar gezet? ) en hoe we hem weer terug krijgen waar ie hoort, maar daar gaan we denk ik wel uit komen...
Dank jullie wel en ik laat weten of het gelukt is!
Groet Ruben en Arris
Dank jullie wel en ik laat weten of het gelukt is!
Groet Ruben en Arris
-
- HY Forum Kenner
Nou mensen de bout zit weer waar ie hoort.... er miste er daar inderdaad 1.... heel erg bedankt voor het mee denken.
Groetjes voor nu en tot de volgende vraag....
Ruben en Arris
Groetjes voor nu en tot de volgende vraag....
Ruben en Arris
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 69EB29
wat kan een forum met de juiste experts(waar ik mezelf niet toe reken) erop toch handig zijn