CeesKromhout schreef: Goedemorgen,
Ik ben Cees Kromhout in het bezit van HY AM-54-01 uit 1962 met de "Traction motor" van 1911 cm3
De auto heeft nog een 6 Volt installatie met een orginele ontsteking. Ik heb nét een nieuwe 6 Volt bobine gemonteerd.,, Ik heb de verdeler uit de motor gehaald en de bougie-kabels los gehaald.................het waarom wil ik best vertellen...........
De verdeler is met nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator terug geplaatst ,..........volgens mij past dat maar op éen manier ??? toch........???
De pen van 6 mm zit na het draaien van de slinger diep in het gat van het vliegwiel huis, dus nu staat de motor op het ontstekings tijdstip van de eerste cilinder ( aan de versnellingbak-zijde).
Daarna de ontsteking afstellen, door linksom draaien van het ontstekinghuis tot het controle lampje aangeeft dat de contactpunten open gaan.
Dan mijn onzekerheid:
De rotor, die óok maar op éen manier gemonteerd kan...........wijst dan niet naar een bougie contact in de verdelerkap........best nog een stuk van het volgende contact af. Ik had verwacht dat de rotor nu bij een contact zou staan.
De verdelerkap kan óok maar op éen manier, geplaatst worden, of helemaal anderom, maar dat maakt voor de plaatst van de contacten niks uit
Is dat volgende bougie contact de juiste aansluiting voor de bougiekabel van de eerste cilinder, of doe ik iets fout
Alvast bedankt voor een aanwijzing
Cees Kromhout
Onstekingsprobleem
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Onstekingsprobleem
Via PB ontvangen:
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Onstekingsprobleem
Ik denk dat het antwoord is:
haal de pin er uit en draai de motor nog een slag.
Het timingsgat komt namelijk in de hele motorcyclus twee keer voorbij.
Waarvan maar 1 keer dat de rotor bij bougie 1 is.
haal de pin er uit en draai de motor nog een slag.
Het timingsgat komt namelijk in de hele motorcyclus twee keer voorbij.
Waarvan maar 1 keer dat de rotor bij bougie 1 is.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- CeesKromhout
- HY Forum Expert
- Berichten: 100
- Lid geworden op: wo feb 04, 2009 2:27 pm
- Kenteken: AM-54-01
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: Onstekingsprobleem
Ik heb gecontroleerd of ronddraaien een andere stand van de rotor gaf, maar dat is niet zo. Maar nadat ik alles nog eens opnieuw gedaan hebt. Start HY . Toch ergens een fout gemaakt. Soms moet je het even laten rusten, weet ik al lang, maar soms vergeet ik dat weer.
Maar toch bedankt
Maar toch bedankt