HY als geluidscontrolroom en pakezel

Heb je een HY in gebruik voor je bedrijf? Laat 'm zien!

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

HY als geluidscontrolroom en pakezel

Bericht door LEiPiE »

Aafke (mijn vriendin) is bij de KvK ingeschreven als zelfstandig ondernemer en runt twee pop/rockkoren, hier in Hengelo en Enschede.
Ik doe al het technische en administratieve werk en deze week mocht MurpHY mee helpen.
Sinds kort hebben wij namelijk onze eigen audioinstallatie, bestaande uit grote subwoofers en daarboven op flinke luidsprekers, een stel statieven, microfoons en heel veel kabels. En dan nog een set krukjes en nog wat anders spul dat je zoals mee sleept :D

Deze week hebben we twee volledige generale repetities gedaan in de oefenruimtes maar dan dus met alle apparatuur en dit weekend hebben we optredens gegeven: zaterdag vier keer een half uur in Enschede en zondag drie keer twintig minuten in Goor (dat ondanks de naam wel gezellig is :)).
En op zondag mocht MurpHY vanwege de temperatuur en wind mij huisvesten met mengpaneel en dergelijke!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: HY als geluidscontrolroom en pakezel

Bericht door Otje »

Leuk ! En inderdaad een "extra" publiekstrekker !
En op zondag mocht MurpHY vanwege de temperatuur en wind mij huisvesten met mengpaneel en dergelijke!
... met een hele groep kleumende zangers en zangeressen op de achtergrond ... :lol:
Nu nog grote stickers van die koren op de flanken van MurpHY en het is hélemaal àf !

P.S.: Ewald, als je nu tóch "professioneel gaat" misschien meteen mogelijkheden om, via het mengpaneel, geluidsopnamen te maken ? Leuk, maar vooral héél leerzaam voor alle deelnemers !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Oh allang gedaan hoor :D
Vandaar de twee netbookjes:
Afbeelding
De ene speelt af en de andere neemt op (twee sporen).
Alleen zijn de meeste opnames lichtelijk mislukt omdat ik tijdens de optredens vooral focus op het geluid voor het publiek en dan blijkt dat je de heel tijd een te hard signaal naar 't opneemding stuurt... maar goed :D

Wil nog op zoek naar een minimaal acht sporen digitale recorder. Het mengpaneel is volledig digitaal en kan zoals ie nu is direct 8 kanaals digitaal uitsturen, met nog een uitbreiding kan dat 16 worden geloof ik.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Grappig, waar zo'n bus al niet goed voor is.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

En dit jaar ook weer, za 15 dec Klanderij Enschede en zo 16 dec stadhuis Enschede :D
In de Klanderij heb ik de bus lekker laten staan en mijn mengpaneel er achter op gebouwd, anders moest ik totaal vier keer door de mensenmassa heen wurmen (mensen ga ook niet opzij... en van die chagerijnige oude mensen die "wat stinkt dat ding" roepen, krijg je de neiging te vragen of ze niet hun eigen luier ruiken).
Op de eerste foto zie je ook het deksel van een opbergbak die ik er even onder had gelegd als lekbak: hij heeft er zes uur gestaan en geen druppel van wat dan ook laten vallen.
Zondag's ook nog een aardig gesprekje gehad met een Engels stel dat met een 15 jaar oude camper aan het rond rijden was, hadden me zaterdag al op een parkeerplek vrijwel naast hun zien staan en zagen dat leuke busje dus zondag weer :D

Bij het stadhuis mocht ik 'm er achter op de parkeerplaats zetten met een "Serious Request parkeerontheffing".
Klanderij Enschede
Klanderij Enschede
Ondergetekende achter de knoppen, Klanderij Enschede
Ondergetekende achter de knoppen, Klanderij Enschede
Stadhuis Enschede
Stadhuis Enschede
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Op de eerste foto zie je ook het deksel van een opbergbak die ik er even onder had gelegd als lekbak: hij heeft er zes uur gestaan en geen druppel van wat dan ook laten vallen.
Aaaauuuw ... hoop dát óók eens (ooit) te bereiken ...
Leuke foto's ! Nu nog wat "geluidsopnamen", zou dit topic een beetje "completer" maken ... :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Ik heb er een heleboel, moet ze alleen nog even uitzoeken :)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Gisteravond met het koor Twentzz! een optreden gehad in De Tapperij in Hengelo in het kader van de (landelijke) Week van de Amateurkunst (WAK). Hiervoor hebben we volledig uitgepakt met de volledige PA-set (zie eerdere foto's), dus mocht MurpHY weer in actie komen! Vandaar ook dat ik de vloer donderdagavond nog even afgemaakt heb.
Zeer geslaagde avond en we hebben achter de bar nieuwe vrienden gemaakt om in de zomer (koorvakantie maar we kunnen niet zonder elkaar ;)) daar minstens een karaokeavond te doen.
Bijlagen
DSC_0150b.jpg
DSC_0150b.jpg (43.29 KiB) 40202 keer bekeken
DSC_0159b.jpg
DSC_0159b.jpg (83.92 KiB) 40202 keer bekeken
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

En ook vandaag mocht Murphy weer, Twentzz! Mocht optreden om de FBK games te omlijsten, mooie generale repetitie voor amusing Hengelo morgen, waar ik wederom met Murphy de apparatuur zal vervoeren.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

HY moest er de hele dag naast blijven staan, kon niet meer weg Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie