Ik heb teveel olie (15W40, 20W40 lijkt niet meer te bestaan) bijgevuld, ik ben bang minimaal een halve liter! De eerste keer starten na 't vullen kostte erg veel moeite, choke uit en gas er bij, uiteindelijk ging het goed... ondertussen start ie weer meteen, maar volgens de peilstok zit er nog te veel in.
Nu loopt dat er vanzelf wel weer uit, want mijn vermoeden is dat de afdichtingen een beetje lekken: de versnellingsbak glimt aan alle kanten en het kuiltje op de bak, onder de pookstang, stond een laag olie in. Daarnaast glimt het blok rondom de peilstok (maar niet alleen de peilstok).

(klik op de foto voor grote versie)
Iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
update: ik heb er ondertussen een goede liter

Motor "frot" nog wel bij stationair draaien. Ik dacht overigens ook af en toe kleine luchtbelletjes in de benzineleiding te zien, maar echt gelijk met 't geluid (wat wel regelmatig is) was het niet.
Daarnaast heb ik in ieder geval geconstateerd dat 't lekt vanuit de versnellingsbak... onder 't schakel gedeelte (waar de pennen zitten die door pook worden verschoven) is na een nacht weer een rand olie komen te zitten. Weet alleen niet welke olie dat is

Heb hard een werkplaatshandboek nodig, want 't instructieboekje zegt bar weinig (wat betreft soorten olie, hoeveelheden etc.)