Uitbouwen motor

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Frank
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Uitbouwen motor

Bericht door Frank »

Ben nu serieus aan het werk met mn bus. Ik ben bezig om de motor en versnellingsbak in twee delen uit te bouwen. Eerst de motor kaal maken en ruimte maken dat de motor eruit kan. Daarna komt de bak aan de beurt. Doel is voor de winter het schilderwerk klaar te hebben qua cabine en chassis en al wat niet meer in de motorruimte. Kan ik van de winter op mijn gemak de motor gaan reviseren. Lijkt me leuk om te doen, en volgens mij mag het wel als ik de speling op de lagerschalen zo voel :roll: . Zijn er nog raadzame tips van jullie uit? Wat is handig om te weten bij het uitbouwen van de motor en bak?

Heel erg benieuwd!

Groetjes van Frank
wpater
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Kenteken: NV-12-ZR

Re: Uitbouwen motor

Bericht door wpater »

Hallo Frank,
Ik heb het al eens gedaan en het is erg leuk om te doen,veelal rustig en logisch nadenken.

Veel foto's maken tijdens demonteren,niet met te veel mensen er aan werken(je onthoud het beste zelf wat je gedaan hebt),alle bedrading nummeren (schildertape).
Stuur loshalen dan hoef je niet zo hoog te krikken,maar let wel op dat de shimringen er niet uitvallen of kwijtraken want die zijn exact afgestemd op de speling van je stuurhuis.

Je kunt ook even op de site van Bert kijken www.flyinghy.nl en je bent al een eind op weg.

Ik zag dat je in Heeze woont,wordt lid van het HY-team dan kun je op zaterdagochtend in het onderdelenmagazijn koffie gaan drinken,daar zitten genoeg mensen die je kunnen helpen.

Groeten Willem
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.
Plaats reactie