Eindelijk ben ik eraan toegekomen om het restauratieverslag op te stellen.
Zoals in de voorstelling vermeld zijn wij nu in het bezit van een HY van 1966 met 1900cc benzinemotor (H78) die als opbouw een paardentransport heeft. De wagen verkeerd in rijdende toestand, maar daar blijft het ook bij. Origineel blauw is overal weggemoffeld met dikke lagen grijze verf en polyesterplamuur. Na grondige inspectie zijn we nu genoodzaakt om heel de cabine uit elkaar te halen, samen met de opbouw en chassis, dus een algehele restauratie staat ons hier te wachten. (PS, er zit een gat van 30 cm doorsnede in de linker achterchassis)
Op de eerste foto's kan je zien hoe we hem hebben gekocht, verder enkele probleemfoto's in detail. We zijn nu begonnen met het demonteren van de laadbak, proberen alles voorzichtig los te schroeven om eventueel het houtwerk eventueel terug te gebruiken. Wij hebben een kennis die gehele alu en inox constucties kan maken, eventueel om gewicht te besparen zouden we het gehele achterste herbouwen in alu.
Vanf deze week zijn we nu in het bezit van een nieuwe zandstraalkast zodoende we iedere onderdeel die hierin past terug als nieuw te laten verschijnen. Ieder stuk wordt eventueel opnieuw herspoten, zelfs van het chassis. Hopelijk wordt dit terug een juweeltje die zal opgebouwd zijn met materialen die alledaags verbruik zullen kunnen doorstaan.
Ann en Steve









