Zoals al eerder aangegeven gebruik a.u.b. geen aldi, lidl hema, gamma, karwei...(ben ik er nog één vergeten?) ..krikken of steunen. Het gewicht van onze geliefde HY bussen is in tegenstelling tot de boodschappenautotjes relatief hoog en niet geschikt voor dergelijke steunen en al helemaal niet voor de krikken. Deze schijnen na 1 keer krikken de druk al te verliezen..
Het geluk is altijd met de dommen (denk ik dan maar). Na een hele forum-discussie in het verleden over "lakken met lakrollertjes van de Aktion" (jawel Raymond, DIE was je vergeten) kan ik nu zo'n zelfde verhaal gaan vertellen over "restaureren met een garagekrik en assteunen van de Aldi".
Kan je (uit ervaring !) vertellen dat beide items naar volle tevredenheid werken. Maar of je nu met "duur" of met wat "goedkoper" gereedschap werkt, het vergt enige handigheid en gezond verstand om jouw bus in z'n geheel "de lucht in te krijgen". Heb dat destijds zelf gedaan door één voor één elk wiel omhoog te krikken (met dat Aldi-krikje), in eerste instantie assteunen (van de Aldi) eronder; later vervangen door gestapelde houtblokken toen bleek dat de restauratie van Otje wat langer (uiteindelijk bijna 4 jaar) zou duren.
Maar dan heb ik het dus niet over gammaspul! Van de week heb ik met een 2-Tons gammakrik een bus proberen op te krikken, maar daar zijn ze dus niet voor gemaakt.
Hey Raymond: "die van de Aldi" zijn béter !
Overigens lijkt het me niet slim om met één krik de hele bus in één keer van de vloer te krijgen.
Oftewel MicHyl: kijk eens naar die "tip van Peter".
Succes !
Gert