
Helaas bleek de tocht na 60 km al over te zijn, een onheilspellende ratel en stilvallen van de motor bleek niet veel goeds te voorspellen




http://www.mijnalbum.nl/Foto-DAFXKVTM-D.jpg
Omdat ook de anwb hier weinig mee kon doen de hele boel maar opgeladen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBDQJQ6Y-D.jpg
eenmaal thuis de kop eraf gehaald en al gauw was duidelijk wat het compressie verlies veroorzaakte

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TTQDDWLE-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E3XDD7JV-D.jpg
Ook de cilinderkop was niet meer fris

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FTAJCBO4-D.jpg
gelukkig had ik al een reserve kop klaarstaan

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NQ7EKVN-D.jpg
Uit een oud blok maar een zuiger met drijfstang en de cilinderbus gehaald en weer in het blok geplaatst, nog lastig om zo'n pakking te knippen die om de cilinderbus zit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YOV6F3XZ-D.jpg
Vandaag maar weer even erop uitgeweest om te kijken of alles het weer deed, het weer zat mee en het paasontbijtje was lekker zo aan het water


Mijn grootste vraag blijft echter wel wat kan het afbreken van een klep veroorzaken ??




De klep was echt bij de bolling afgebroken en de veer was gewoon intact.
De kop is er ongeveer 3000 km geleden opgezet, en de klepspeling had ik 200 km terug nog gecontroleerd. Ben nu toch wel bang dat het zo weer zou kunnen gebeuren of is dit echt pech zoals ik al in een ander topic ook las ??
groet kwibus