Het kan in ieder geval geen standaard bak van een DS zijn, want dan heb je 4 versnellingen achteruit, en één vooruit. Ik ben natuurlijk benieuwd wat hij bedoelt. Misschien 3 versnellingen vooruit, en 1 achteruit
Klinkt interessant maar zal 'm eens bellen. Zal een hoop duidelijkheid verschaffen.
Mocht Ree gelijk hebben dan is het jammer dat die "achteruit-rij-races" in Zandvoort "voltooid verleden tijd" zijn ...
We zouden "ze" dan nog eens een "poepje kunnen laten ruiken" ...
Ik neem aan dat het hier gaat om iemand die het uiterlijk van de motor herkent als zijnde DS. Na een beetje roeren met de pook heeft hij vier "versnellingen" geteld.
Verder géén paniek, het zal een "gewone" HY zijn. (alhoewel, eigenlijk bestaat er geen "gewone" HY !!!)
Ottje schreef:Klinkt interessant maar zal 'm eens bellen. Zal een hoop duidelijkheid verschaffen.
Mocht Ree gelijk hebben dan is het jammer dat die "achteruit-rij-races" in Zandvoort "voltooid verleden tijd" zijn ...
We zouden "ze" dan nog eens een "poepje kunnen laten ruiken" ...
Heb dus i.d.d. gebeld. Diverse keren gevraagd eens uit te leggen hoe e.e.a. nu in elkaar stak. Het motorblok ligt kennelijk in een (sloop-) HY (van eind jaren 60, gaat in de verkoop voor EUR 850,=) die de verkoper nog van 150 km ver weg moet ophalen (....), naar zijn zeggen zit er dus een 4-versnellingen DS-blok in. Heb gevraagd hoe dat dat er uitzag, zoals "motor achterstevoren ?" en "hoe zit dat dan met de versnellingspook ?" maar kreeg zulke warrige antwoorden (" jaaa ... 4 versnellingen en de carburateur zit links van het blok en da's dus ànders dan gewoonlijk ...") dat ik er geen touw aan vast kon knopen of ook maar enige plastische voorstelling van het geheel kon krijgen. Heb afgesproken dat ik 'm een mailtje stuur en dat hij foto's van de bus, maar vooral van het blok zou maken en me die dan toestuurt (tja, ben benieuwd óf ik antwoord krijg en wàt er dan te zien valt ...)(en dat kan nog wel even duren want hij gaat met z'n auto-ambulance met dit weer niet de weg op ...).
Zodra ik iets hoor/weet/ontvang gooi ik het resultaat meteen in dit forum.
Ja ok dat gat snap ik, maar waar steek je de slinger dan in?
Omdat de bak voor de motor zit zullen ze daar toch iets voor verzonnen hebben neem ik aan?
Maar als je dus een DS bak in een HY legt (geen idee of dat tegen het blok aan past) dan is de draairichting toch weer goed?
Omdat het hele spul dan 180° gedraait zit.
Heeft een DS de remmen tegen de bak zitten of in de wielen?
de beste verkoper had naar mijn weten eerder een veewagen in de aanbieding...die was geloof ik iets ouder en al vrijgesteld van de apk-plicht.
was geloof ik eerst zachtgeel en daarna bordeaux rood gekwast...onder het mom dan brengt HY meer op. weet niet of die hy inmiddels alweer een nieuwe eigenaar heeft gevonden maar zo te zien heeft hij er weer 1 opgedoken.
Ben benieuwd naar de motor....en als de spiegels nog goed zijn wil ik die graag van hem overnemen;) wie de motor?