Wanneer halverwege de jaren 60 een nieuwe regeling voor bezorgen en parkeren in het centrum van Parijs (de zogenaamde Zone Bleue) van kracht wordt, haakt Citroën daar middels carrosseriebouwer SAPA op in. Om gedurende de gehele dag overal in La Ville Lumière te mogen rijden mag een bestelwagen slechts acht vierkante meters beslaan. De standaard HY zit daar net enkele decimeters boven.
Er wordt een speciale Zone Bleue-versie gebouwd, die op een aantal punten afwijkt:
- -de motorkap is minder dik aan de onderkant zodat de neus wat korter wordt;
-de voorbumper komt iets meer onder de auto te zitten;
-de zijschuifdeur wordt vervangen door een roldeur, die niet meer uitsteekt;
-achterlichten en -nummerbord komen platter/dieper te liggen;
-de dubbele achterbumper wordt tegen de carrosserie aangeschroefd;
-de achterklep uit drie delenwordt vervangen door twee deuren met diepliggende klinken.
Zie ook onderstaande foto.
(citaat CitroExpert)