Nieuw op het forum

De mens (en de bus) achter de gebruikersnaam.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Nieuw op het forum

Bericht door hyliner »

Hallo HY-ers.
Ik ben Henri en rij al sinds 1987 in een HY. Ik begon met een HY van 1972 en sinds 1991 bezit ik een HY van 1967. Een origineel nederlandse bus (ge-assembleerd in Amsterdam) met 'zelfmoorddeuren'. Een rotwoord maar jullie snappen wel wat ik bedoel.
De bus heeft een standaard lengte en -hoogte en rondom ramen. Hij was in gebruik bij de BB in Den Haag en ik ben de 4e eigenaar.

Na het overlijden van mijn vrouw Saskia (sommigen kennen haar nog wel, ze werd maar 42 jaar) heb ik nog even met de bus gereden maar sinds 2003 staat hij stil.
Momenteel probeer ik de bus weer aan het rijden te krijgen.

Ik probeer hier op het forum een beetje thuis te raken maar kan het nog niet zo goed vinden allemaal. Weet iemand hoe je je eigen profiel kan invullen?
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Nieuw op het forum

Bericht door Ree »

Hoi Henri,

Welkom op het forum! Hou ons op de hoogte van je vorderingen, daar kunnen we allemaal van leren!

Je kan je profiel aanpassen door rechtsboven in het donkere vakje op "gebruikerspaneel" te klikken, en dan staat er in de linker kolom "profiel".

Groet,

Ree
Bert Peihak
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door Bert Peihak »

Welkom en leuk om te lezen dat er weer een bus van stal komt.
Welk kenteken hoort je bij je bus? Dit vraag ik omdat ik momenteel met een overzicht van BB wagens (HY) bezig ben.

Bert
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

Ree schreef:Hoi Henri,

Welkom op het forum! Hou ons op de hoogte van je vorderingen, daar kunnen we allemaal van leren!

Je kan je profiel aanpassen door rechtsboven in het donkere vakje op "gebruikerspaneel" te klikken, en dan staat er in de linker kolom "profiel".
Bedankt voor de aanwijzing.
Ik heb de bus vandaag 'rollend' gekregen, de remmen zaten vast (zie het onderwerp 'Remmen'). Ik ben hartstikke blij hiermee.
Verder zal ik schrijven bij de betreffende onderwerpen.
Bert Peihak schreef:Welkom en leuk om te lezen dat er weer een bus van stal komt.
Welk kenteken hoort je bij je bus? Dit vraag ik omdat ik momenteel met een overzicht van BB wagens (HY) bezig ben.
Leuk dat je dat doet!
Mijn bus had oorspronkelijk het kenteken XA-79-21 maar heeft helaas bij de keuring tot kampeerauto het kenteken NH-81-JK gekregen. Die keuring was kennelijk in 1985 (aan het kenteken te zien) en geschiedde bij de vorige eigenaar. Ik kocht hem in 1991.
Die wijziging kenteken was gebruikelijk in de jaren 80. Vroeger en ook nu weer krijg je gewoon een aantekening 'Kampeerauto' op je oorspronkelijke kenteken.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Plaats reactie