op 3 potten
op 3 potten
Hallo,
Volgens mij loopt mij HY regelmatig op 3 potten. Zolang ik stationare draai is er niet veel aan de hand. Slaat soms wel af, maar als ik gas geef dan komt er regelmatig een knal uit de uitlaat en draait HY niet lekker.
Ik heb al de bougies naar gekeken en de kabels vervangen. Ook de roter en verdeelkap is oke.
Kan het zijn dat er iets met de vervroeging is?
Dat het iets met het vacum is? Hoe kan ik dit na gaan?
Groet
Gert-Jan
HY loopt wel slecht maar toch naar Sevenum vanavond!
Volgens mij loopt mij HY regelmatig op 3 potten. Zolang ik stationare draai is er niet veel aan de hand. Slaat soms wel af, maar als ik gas geef dan komt er regelmatig een knal uit de uitlaat en draait HY niet lekker.
Ik heb al de bougies naar gekeken en de kabels vervangen. Ook de roter en verdeelkap is oke.
Kan het zijn dat er iets met de vervroeging is?
Dat het iets met het vacum is? Hoe kan ik dit na gaan?
Groet
Gert-Jan
HY loopt wel slecht maar toch naar Sevenum vanavond!
www.depannenkoekenbakker.eu
Overal lekkere pannenkoeken!
-
- HY Forum Super Expert
Re: op 3 potten
Standaard heeft de HY geen vacuumvervroeging.
Als je een voor een je bougiekabels loshaalt terwijl de motor draait en bij een van de lostrekkingen (tjongejonge ik begin het nederlands te verleren) de motor niet van geluid / toerental verandert dan loopt hij op 3 pitten.
Heb je je ontstekingstijdstip al eens met een stroboscoop gecontroleerd? als deze goed op tijd staat moet je eens je carburateur schoonmaken. Ergens op dit forum (Leipie) staat een foto met welke sproeiers waar zitten.
Groeten,
Stef
Als je een voor een je bougiekabels loshaalt terwijl de motor draait en bij een van de lostrekkingen (tjongejonge ik begin het nederlands te verleren) de motor niet van geluid / toerental verandert dan loopt hij op 3 pitten.
Heb je je ontstekingstijdstip al eens met een stroboscoop gecontroleerd? als deze goed op tijd staat moet je eens je carburateur schoonmaken. Ergens op dit forum (Leipie) staat een foto met welke sproeiers waar zitten.
Groeten,
Stef
HY '76
hmmm, zoiets is niet makkelijk zoeken over internet...
Hoe is het ontstaan? Geleidelijk, of na het klussen aan je bus?
Om te kijken of alle potten meedoen kan je terwijl de motor draait er één bougiekabel uit trekken. Als ie niet slechter gaat lopen weet je dat ie niet meedoet.
Meestal is het niet de vervroeging...
Groet,
Ree
Hoe is het ontstaan? Geleidelijk, of na het klussen aan je bus?
Om te kijken of alle potten meedoen kan je terwijl de motor draait er één bougiekabel uit trekken. Als ie niet slechter gaat lopen weet je dat ie niet meedoet.
Meestal is het niet de vervroeging...
Groet,
Ree
Hallo,
Het is geleidelijk gekomen. Hij is steeds slechter gaan rijden. Ik weet niet of het altijd de zelfde 3 potten zijn. Ook als ik gas geef komt HY niet alijd snel op toeren.
Het ontsteking moment heb ik nog niet na gekeken.
Weet iemand waar ik kan vinden hoe je de ontsteking kan nakijken en afstellen?
Voelplaatjes en een pin voor in het vliegwiel heb ik.
Het is geleidelijk gekomen. Hij is steeds slechter gaan rijden. Ik weet niet of het altijd de zelfde 3 potten zijn. Ook als ik gas geef komt HY niet alijd snel op toeren.
Het ontsteking moment heb ik nog niet na gekeken.
Weet iemand waar ik kan vinden hoe je de ontsteking kan nakijken en afstellen?
Voelplaatjes en een pin voor in het vliegwiel heb ik.
Hoi,
om een pot te laten werken zijn de volgende ingrediënten nodig:
- lucht
- benzine
- vonk
- compressie
Als de andere 3 potten het wel doen, heb je waarschijnlijk wel lucht en benzine.
Blijft over vonk en compressie. Check dus je vonk en meet eens de compressie zou ik zeggen.
Vooral als het geleidelijk aan gekomen is verdenk ik de compressie.
Edwin.
om een pot te laten werken zijn de volgende ingrediënten nodig:
- lucht
- benzine
- vonk
- compressie
Als de andere 3 potten het wel doen, heb je waarschijnlijk wel lucht en benzine.
Blijft over vonk en compressie. Check dus je vonk en meet eens de compressie zou ik zeggen.
Vooral als het geleidelijk aan gekomen is verdenk ik de compressie.
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Als je niet 100% zeker weet dat je puntjes goed staan moet je daarmee beginnen. Zorg dat je tijdstip goedstaat evenals de vrije ruimte onder je puntje en dat je een goede condensator hebt.
Ree
Ree
ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat.
Die staan denk ik niet meer goed. Net zo even aan de ontstekeing gedraait en nu loopt hij al beter. Ik denk op 4 pitten, maar als ik zonder choke gas geef slaat hij af.
Hoe kan ik het moment goed zetten? en wat is de afstand tussen de punten?
Ik weet dat je begint met de pin erin en dan haal je de ontsteking eruit.
dan stel je de punten af op 0.?mm
en hoe stel je het moment en de ocaan schroef?
met choke kom ik in Sevenum vandaag. Dus morgen daar ff sleutelen
Groet
Gert-Jan
Die staan denk ik niet meer goed. Net zo even aan de ontstekeing gedraait en nu loopt hij al beter. Ik denk op 4 pitten, maar als ik zonder choke gas geef slaat hij af.
Hoe kan ik het moment goed zetten? en wat is de afstand tussen de punten?
Ik weet dat je begint met de pin erin en dan haal je de ontsteking eruit.
dan stel je de punten af op 0.?mm
en hoe stel je het moment en de ocaan schroef?
met choke kom ik in Sevenum vandaag. Dus morgen daar ff sleutelen
Groet
Gert-Jan
-
- HY Forum Grootmeester
Tja, om dat te beantwoorden zal het werkplaatshandboek overgeschreven moeten worden 
Je kunt kijken op http://www.flyinghy.nl en dan bij documentatie. Je vindt daar de complete handelingen die precies het afstellen van bougies en ontsteking beschrijven.
Succes!
Matthijs

Je kunt kijken op http://www.flyinghy.nl en dan bij documentatie. Je vindt daar de complete handelingen die precies het afstellen van bougies en ontsteking beschrijven.
Succes!
Matthijs
bedankt voor de reactie. Ik kan op die site alleen niets vinden over het afstellen van de ontsteking.
Het kan zijn dat ik met mijn neus kijk.
Het kan zijn dat ik met mijn neus kijk.
-
- HY Forum Grootmeester
Hi Gert-Jan,
Inderdaad, je kijkt met je neus
http://www.flyinghy.nl/handelingen/H78_211-0.pdf
Groeten, Matthijs
Inderdaad, je kijkt met je neus

http://www.flyinghy.nl/handelingen/H78_211-0.pdf
Groeten, Matthijs
Helemaal goed. Dat klop daar had ik overheen gekeken.
Ik ben nog maals door de site heen geweest. Kan alleen ook niet vinden wat de afstand tussen de contactpunten moet zijn als ze open staan. Of maakt dat niet uit?
Ik ben nog maals door de site heen geweest. Kan alleen ook niet vinden wat de afstand tussen de contactpunten moet zijn als ze open staan. Of maakt dat niet uit?
Uit mijn hoofd 0,4 mm, maar het is zo te vinden in het werkplaatshandboek...
Ree
Ree