Nieuw chassis nummer
Nieuw chassis nummer
Mijn chassis nummer is wegens vliegroest-schuren-vliegroest-schuren-vliegroest-schuren-etc nu echt niet meer leesbaar en ik zal dus bij het RDW langsmoeten.
Is er een betere plek om het nummer in te slaan dan op de balk voor? Ergens waar ie wat langer meegaat?
Heeft iemand ervaring met deze procedure?
Ree
Is er een betere plek om het nummer in te slaan dan op de balk voor? Ergens waar ie wat langer meegaat?
Heeft iemand ervaring met deze procedure?
Ree
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Nieuw chassis nummer
Ree,
Als je niet door RDW of APK er op gewezen bent dat het chassisnummer niet/slecht leesbaar is, dan zou ik geen slapende honden wakker maken door RDW een nieuw nummer in te laten slaan. Deze procedure kost tijd en geld. (ik dacht iets van 50-60 euro)
Nu kun je ook proberen om het nummer met bijv. een kraspen te verduidelijken. Gaat dat niet meer, sla dan zelf het nummer op nieuw in, alsof het altijd al zo geweest is. Wel op dezelfde chassisbalk, dat staat nl op je kentekenbewijs.
Jacques
Als je niet door RDW of APK er op gewezen bent dat het chassisnummer niet/slecht leesbaar is, dan zou ik geen slapende honden wakker maken door RDW een nieuw nummer in te laten slaan. Deze procedure kost tijd en geld. (ik dacht iets van 50-60 euro)
Nu kun je ook proberen om het nummer met bijv. een kraspen te verduidelijken. Gaat dat niet meer, sla dan zelf het nummer op nieuw in, alsof het altijd al zo geweest is. Wel op dezelfde chassisbalk, dat staat nl op je kentekenbewijs.
Jacques
Re: Nieuw chassis nummer
Het is een gevalletje van bij de APK. Hij mag dan niet eens afgekeurd worden, dus ik kan altijd gaan beunen en hem weer ter keuring aanbieden, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Het is ook al jaar in, jaar uit, discussie omdat het een rommeltje is.
Iemand heeft in het verleden het nummer al eens proberen te verduidelijken. Het lijkt erop of ie zich eerst wat moed heeft moeten indrinken. Sommige letters staan er drie keer in, andere zijn inmiddels compleet verdwenen. Als ik daar nog eens overheen ga slaan zal ik de rest van mijn leven discussie houden.
Hoeveel geld het kost boeit me niet zo. Van mij mag het RDW ook maanden onderzoek gaan doen, daar maak ik me ook geen zorgen om, als ze het maar in hun eigen tijd doen. Ik heb nog foto's van toen ik vier was achter het stuur plus veel documentatie dus daar maak ik me geen zorgen om. Als ik maar weer snel kan tuffen...
Pas als ze zelf toegeven dat ze een dermate complexe procedure hebben dat het tuffen er voorlopig niet inzit ga ik beunen overwegen
Ree
Iemand heeft in het verleden het nummer al eens proberen te verduidelijken. Het lijkt erop of ie zich eerst wat moed heeft moeten indrinken. Sommige letters staan er drie keer in, andere zijn inmiddels compleet verdwenen. Als ik daar nog eens overheen ga slaan zal ik de rest van mijn leven discussie houden.
Hoeveel geld het kost boeit me niet zo. Van mij mag het RDW ook maanden onderzoek gaan doen, daar maak ik me ook geen zorgen om, als ze het maar in hun eigen tijd doen. Ik heb nog foto's van toen ik vier was achter het stuur plus veel documentatie dus daar maak ik me geen zorgen om. Als ik maar weer snel kan tuffen...
Pas als ze zelf toegeven dat ze een dermate complexe procedure hebben dat het tuffen er voorlopig niet inzit ga ik beunen overwegen

Ree
Re: Nieuw chassis nummer
RDW gebeld. Procedure stelt niets voor. Je komt langs, ze doen "onderzoek" waarvoor ik geen bewijsstukken hoef mee te nemen, en ze slaan in principe direct het nummer erin. Ze zijn al blij als je het niet zelf doet, dus ze doen niet lastig.
Tijd stelt wel wat voor...
7 MEI
Ik ken geen enkel ander bedrijf dat het zo druk heeft
Tot dan maar lekker zonder APK rundtuffen. Ik hoop van harte dat ik staande gehouden word, dan heb ik ten minste een ambtenaar waartegen ik wat stoom mag afblazen. Ik kan namelijk niet zo goed tegen dit soort administratief geneuzel.
Ree
Tijd stelt wel wat voor...
7 MEI
Ik ken geen enkel ander bedrijf dat het zo druk heeft

Tot dan maar lekker zonder APK rundtuffen. Ik hoop van harte dat ik staande gehouden word, dan heb ik ten minste een ambtenaar waartegen ik wat stoom mag afblazen. Ik kan namelijk niet zo goed tegen dit soort administratief geneuzel.
Ree
Re: Nieuw chassis nummer
Nog een vraagje, het nummer moet op een nieuwe plek.
Heeft iemand een stugestie voor een andere plek? Hij staat nu op de balk links voor. Rechts voor is dus een alternatief, die zou ik direct met een roestomvormer kunnen behandelen.
Maar zijn er ook betere plekken?
Ree
Heeft iemand een stugestie voor een andere plek? Hij staat nu op de balk links voor. Rechts voor is dus een alternatief, die zou ik direct met een roestomvormer kunnen behandelen.
Maar zijn er ook betere plekken?
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: Nieuw chassis nummer
Bij mijn HZ uit 1962 moest er ook een nieuw nummer in, het probleem is dat het nummerapparaat van de RDW zo groot is dat dit niet meer op de originele plaats kan.
Bij mij staat het nu op de rechtervoorbalk, onderzijde wagen daar was plaats genoeg.
Bij mij staat het nu op de rechtervoorbalk, onderzijde wagen daar was plaats genoeg.
- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Berichten: 118
- Lid geworden op: zo sep 07, 2003 7:36 pm
- Locatie: Dieren
- Contacteer:
Re: Nieuw chassis nummer
In de jaren zeventig werden de nummers aan de binnenzijde wielkast ingeslagen aan bijrijderszijde, een originele plaats maar niet echt goed omdat ie zoals we allemaal wel weten daar vrij snel begint te roesten....Ree schreef:Nog een vraagje, het nummer moet op een nieuwe plek.
Heeft iemand een stugestie voor een andere plek? Hij staat nu op de balk links voor. Rechts voor is dus een alternatief, die zou ik direct met een roestomvormer kunnen behandelen.
Maar zijn er ook betere plekken?
Ree

-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 304
- Lid geworden op: do apr 22, 2004 10:09 pm
- Locatie: Heeze
- Contacteer:
Re: Nieuw chassis nummer
In de 60tiger jaren was dit ook de plaats voor het chassis nummer, onmogelijk om hier de RDW het nummer in te laten staan.
Volgens mij werken ze overal met een computer gestuurd apparaat die dmv kleine putjes het nummer opbouwt.
Hierna wel even goed behandelen.
Volgens mij werken ze overal met een computer gestuurd apparaat die dmv kleine putjes het nummer opbouwt.
Hierna wel even goed behandelen.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Nieuw chassis nummer
O jee Ree, als je nu maar niet tegen mij stoom af gaat blazen op Citromobile
. Anders ga ik je nummer controleren hoor
. Voor de zekerheid neem ik mijn boekje mee
.



Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Re: Nieuw chassis nummer
Bedankt voor de suggesties voor plekken om het nummer in te slaan. Ik zal ze meenemen.
En ik vind om te beginnen dat het allemaal netjes moet kloppen, vandaar dat ik het ook graag via het RDW doe, alleen vind ik goed werkende techniek een stuk belangrijker. Dat je de weg niet op mag als je techniek niet orde is snap ik, maar dat je een paar weken de weg niet op mag vanwege de wachttijd bij het RDW
. Ik heb in ieder geval een bonnetje van de APK keurmeester dat ie deze week technisch in orde is. Hoe een agent die me aanhoudt op weg naar de Citromobile reageert zal vooral van zijn bui afhangen. En van mijn verhaal natuurlijk.
Ik kan excuses aanbieden voor het niet hebben van APK en 75 euro lappen.
Ik kan ook het chassis nummer verhaal vertellen met mijn bewijs dat de auto technisch in orde is. Met daarachteraan mijn afspraak bij de RDW op 7 mei en dezelfde dag met de APK keurmeester. Zo bespaar ik misschien 75 euo uit, maar met het risico dat de agent vindt dat ik niet kan aantonen dat de auto bij de papieren hoort en hij ervoor kiest om de auto voor nader onderzoek in beslag te nemen.
Ik denk dat het eerste alternatief het beste is.
Ree
En ik vind om te beginnen dat het allemaal netjes moet kloppen, vandaar dat ik het ook graag via het RDW doe, alleen vind ik goed werkende techniek een stuk belangrijker. Dat je de weg niet op mag als je techniek niet orde is snap ik, maar dat je een paar weken de weg niet op mag vanwege de wachttijd bij het RDW

Ik kan excuses aanbieden voor het niet hebben van APK en 75 euro lappen.
Ik kan ook het chassis nummer verhaal vertellen met mijn bewijs dat de auto technisch in orde is. Met daarachteraan mijn afspraak bij de RDW op 7 mei en dezelfde dag met de APK keurmeester. Zo bespaar ik misschien 75 euo uit, maar met het risico dat de agent vindt dat ik niet kan aantonen dat de auto bij de papieren hoort en hij ervoor kiest om de auto voor nader onderzoek in beslag te nemen.
Ik denk dat het eerste alternatief het beste is.
Ree
Re: Nieuw chassis nummer
Met een roestomvormer?citroheeze schreef:Hierna wel even goed behandelen.
Iemand ervaring met één die niet alle oneffenheden afvlakt

Ree
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 10:46 pm
- Locatie: Terherne
Re: Nieuw chassis nummer
Wellicht een lik vet er overheen?
Re: Nieuw chassis nummer
Ieder jaar moet er toch een half lepeltje motorolie in de waterpomp. De andere helft kan ik op de balk morsen 
Ik zat meer te denken aan RX5 of zo...
Ree

Ik zat meer te denken aan RX5 of zo...
Ree
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Nieuw chassis nummer
Glasplaatje er overheen lijmen 
Of invullen met zwarte verf en blanke lak er overheen.
Wat zijn eigenlijk de eisen?
Moet het nummer alleen leesbaar zijn en zichtbaar ingeslagen of moet het ook voelbaar zijn?

Of invullen met zwarte verf en blanke lak er overheen.
Wat zijn eigenlijk de eisen?
Moet het nummer alleen leesbaar zijn en zichtbaar ingeslagen of moet het ook voelbaar zijn?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Berichten: 118
- Lid geworden op: zo sep 07, 2003 7:36 pm
- Locatie: Dieren
- Contacteer:
Re: Nieuw chassis nummer
Het nummer moet leesbaar zijn, zonder dat je het kentekenbewijs er naast moet houden om te ontcijferen wat er nu precies staat.LEiPiE schreef: Wat zijn eigenlijk de eisen?

Heb er bij de 2cv blanke lak over gedaan; het was elk jaar weer krassen, zonder wat te winnen, en het werd er niet beter op. Uiteindelijk met een kraspen de boel wat opgehaald, inderdaad wat zwarte verf er in en afvegen en toen blanke lak....
