invoer van Franse HY zonder papieren?
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
invoer van Franse HY zonder papieren?
Deze vraag werd mij gesteld, en ik vind hem zelf ook wel interessant.
Hoe kun je in Nederland een HY uit Frankrijk geregistreerd krijgen als er geen papieren bij zitten?
Bert
Hoe kun je in Nederland een HY uit Frankrijk geregistreerd krijgen als er geen papieren bij zitten?
Bert
Citroen HY verzamelaar
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
-
- HY Forum Grootmeester
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Maar dat is illegaal Gerard. Er is m.i. een betere weg. Je kunt dit gewoon via de RDW regelen. Een kennis van me had een motorfiets zonder papieren en heeft hem ook op kenteken gekregen. Je moet er alleen wat meer moeite voor doen en er volgt een identiteitsonderzoek. Ik spreek de bewuste kennis niet erg vaak, maar ik zou eens een mail sturen aan de klantenservice van de RDW. Dan heb je binnen 3 dagen antwoord en ze vertellen je precies wat kan en niet kan.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
Boudewijns verhaal klopt als een bus!
Volgens Europese regelgeving kan een auto niet ingevoerd worden zonder papieren. Echter, de Nederlandse overheid heeft een uitzondering gemaakt voor klassiekers. Op verzoek kan de RDW een onderzoek uitvoeren naar de herkomst en 'legitimiteit' van de auto - het door Boudewijn genoemde identiteitsonderzoek. Hiervoor hoeft de auto overigens niet naar een keuringsstation, de RDW komt gewoon ter plaatse de identificatienummers van de auto controleren.
Het is dus verstandig dit onderzoek uit te laten voeren voordat er verder aan de auto gewerkt wordt. Dat voorkomt dat een prachtig gerestaureerde auto uiteindelijk niet op een normale manier op kenteken gezet kan worden.
Een tijdje geleden heb ik deze procedure helemaal uitgezocht maar kan nu niet terugvinden waar dit beschreven wordt. De klantenservice van de RDW zal inderdaad wel uitkomst bieden.
Gr, Matthijs
Volgens Europese regelgeving kan een auto niet ingevoerd worden zonder papieren. Echter, de Nederlandse overheid heeft een uitzondering gemaakt voor klassiekers. Op verzoek kan de RDW een onderzoek uitvoeren naar de herkomst en 'legitimiteit' van de auto - het door Boudewijn genoemde identiteitsonderzoek. Hiervoor hoeft de auto overigens niet naar een keuringsstation, de RDW komt gewoon ter plaatse de identificatienummers van de auto controleren.
Het is dus verstandig dit onderzoek uit te laten voeren voordat er verder aan de auto gewerkt wordt. Dat voorkomt dat een prachtig gerestaureerde auto uiteindelijk niet op een normale manier op kenteken gezet kan worden.
Een tijdje geleden heb ik deze procedure helemaal uitgezocht maar kan nu niet terugvinden waar dit beschreven wordt. De klantenservice van de RDW zal inderdaad wel uitkomst bieden.
Gr, Matthijs