ik heb de motor gehoord, loopt redelijk rond maar heeft een heleboel bijgeluiden die absoluut niet passen bij een revisie.
Ik denk dat vervangen door een goede de snelste oplossing is.
Tonie en ik hebben rond de kerst de motor weer helemaal opengehaald. Ondanks dat de bussen op enkele plekken vol met krassen zaten hebben we slechts één gebarsten zuiger/schaarpveer vervangen (zie foto en forum). Ik heb inmiddels weer enkele honderden km's gereden en ben vrij recentelijk dus tot de ontdekking gekomen dat de bus nog steeds enorm veel olie verbruikt. Waardeloze revisie dus.
Ik heb zojuist geconstateerd dat (na een week stilstand) het linkerdeel van het spruitstuk onder de vettige olie zit (zie foto). Ik heb de moeren wat meer aangedraaid. Of moet ik ook de pakking links vervangen? Feit blijft echter dat er toch geen olie uit mag komen? Bij het rijden hangt er wederom een oliewalm in de bus.
Volgende week willen we op vakantie gaan naar Zuid-Frankrijk. Dat doen we nog met deze motor. Net als vorig jaar nemen we weer 15L olie mee. Daarna kopen we wsl een gereviseerde motor van het magazijn. Een hele ribbenkast uit je lijf (wederom dus) maar ik ben dit gezeik meer dan zat.
Ik zie via marktplaats nog wel eens advertenties voorbij komen van Tonnie: ik kan alleen maar zeggen: laat deze charlatan (Eindhovens voor oplichter) volledig links liggen. Hij levert half werk en schuift de schuld van eventuele complicaties direct in je schoenen. (ik zou de motor niet netjes hebben ingereden wat pertinent niet waar is)
Vriendelijke groet,
Michiel