Stom, stommer, stomst ...

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Kers op de taart ...

Bericht door Otje »

... oftewel: we kunnen weer ! :D
Otje is nu door de RDW voorzien van een nieuw chassisnummer waarvan ik me afvraag hoe lang het duurt voordat dát weer vervaagd is, gezien de "zéér oppervlakkige" inslag. :wink:
Maar aangezien we de komende ... tig jaar (hopelijk) tóch geen noodzaak meer hebben aan een bezoek aan de RDW is dat geen punt meer om ons druk over te maken.
Dankzij het "identiteits-onderzoek" van het "Landelijk Informatiecentrum VoertuigCRIMINALITEIT" (jawel !!!) kwam ik te weten dat Otje op 4 december 1980 "van de band is gerold" en dat ze nog steeds is voorzien van haar originele motorblok.

Nu nog eventjes EUR 564,= gaan dokken voor de (hiep hiep hiep hoera ... !!) hèr-ingevoerde "Old Timer MRB" :evil: :evil: :evil: en dan Otje opnieuw gaan "inrijden".
Soît.

"F I N"
Bijlagen
Identificatie RDW - Otje kl..jpg
Identificatie RDW - Otje kl..jpg (46.97 KiB) 32458 keer bekeken
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Re: Stom, stommer, stomst ...

Bericht door LEiPiE »

Mja, beetje wrange gefeliciteerd, maar toch :D
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
FerrHy
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 75-YB-34

Bericht door FerrHy »

Gefeliciteerd Gert.
Dat is maar weer achter de rug.
Waar hebben ze dat nieuwe nummer ingeslagen?
Succes met inrijden, Ferry
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Ziet hier: aan de binnenzijde van de rechter chassisbalk, tussen het middenschot en de achteras in. Kennelijk de enige plek die bestand was tegen het "gehamer" van het nummerings-apparaat van de RDW.
Vandaag of morgen valt dus m'n "nieuwe" kentekenbewijs in de vorm van zo'n plastic kaartje in m'n brievenbus ...
Bijlagen
Nieuw chassisnummer.jpg
Nieuw chassisnummer.jpg (240.65 KiB) 32422 keer bekeken
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Bijzondere plek :shock:
Blanke lak er over?
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Blanke lak er over?
Ja ... was inbegrepen bij de prijs van EUR 92,= die me dit avontuurtje kostte ... :mrgreen:
Joost
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Joost »

is ook een leuke plek als ze het nummer willen controleren bij een eventuele aanhouding :)
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

tja Joost ... ik zorg ervoor dat ik de RDW-nota bij m'n autopapieren houd, dan kunnen ze dáár gaan klagen ! :mrgreen:
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Inmiddels bijna 2 maanden verder en nog bezig de benodigde "(ca. 1.500) inrij-kilometers" te maken alvorens de kop nog een keer dient te worden "nagetrokken" en de kleppen nog eens moeten worden "ge-fine-tuned".

De hele boel "zoemt als een naaimachientje", de hernieuwde compressie zorgt voor absoluut beter en sneller (op-)trek-vermogen, echter ... is er een nieuw probleem opgedoken ...
Blok + V-bak zijn eruit geweest en weer teruggeplaatst.
Nu doet zich het euvel voor dat regelmatig - zowel in de achteruit - als in de tweede versnelling - het tandwielstelsel in de V-bak "los-schiet". Oftewel: ik krijg beide versnellingen soms "niet geheel pakkend" en - bij het laten opkomen van het koppelingspedaal - schiet alsdan de hele boel met enig kort geratel in de "vrijstand".

Heb het deksel van de V-bak al eens losgemaakt en - voor zover er enige speling zit op de boutgaten - een beetje verschoven ... Maar dat maakt geen verschil.

In verband met het plaatsen van nieuwe O-(oliekeer-)ringen op de schakelstangen zijn toen de "vorken" los geweest. Echter: ze konden eigenlijk maar op één manier weer worden vastgezet; de uitsparingen voor de boutjes van die vorken in die schakelstangen lieten immers geen twijfel ...

Wie oh wie is de slimmerik die me de ultieme oplossing hiervoor aanreikt ???
neortic
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door neortic »

Ik heb ook de O ringen vernieuwd en geen problemen gehad.
Stel dat alles goed gemonteerd is, zou het niet kunnen dat er externe delen zijn die zorgen dat de juiste schakelstand niet bereikt wordt.

Greetzzz
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

zou het niet kunnen dat er externe delen zijn die zorgen dat de juiste schakelstand niet bereikt wordt.
Henk, heb dat al nagekeken maar er zit nergens iets dat het schakelen in de weg zou kunnen zitten ...

Maar ik kreeg gisteren een goede hint: de vergrendelingskogels + veren aan het uiteinde van de schakelstangen zijn er uit geweest. Misschien zitten díe niet goed en worden daardoor de achteruit/tweede versnelling niet voldoende vergrendeld ...
Ga het uitzoeken ...
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

( ... the never ending story ...)(of: "ter leringhe ende vermaeck ...")

Als gevolg van mijn overijverige poetswoede gedurende de "looptijd" van dit topic heeft Otje nog steeds last van "na-weeën" ...

1) de rubberen "mof" die in de ophanging van de versnellingsbak is opgenomen: destijds in een bakje benzine "schoon laten weken". Intussen echter langzamerhand veranderd in een weke, kleverige stopverfachtige substantie waardoor de hele versnellingsbak - vooral bij lage toeren - óp en neer danst in de ophanging.
2) was bezig met de laatste "1.000 inrij-kilometers" toen de borgmoer van de V-snaar-poelie besloot haar eigen weg te gaan ... ergens in de nachtelijke uren op de A-2 halverwege Maastricht en Eindhoven ...
Alsof er een lading bakstenen dwars door het motorblok werd geschoten ... Een "zéér luidruchtig" afscheid dus ...
Bijlagen
DSC01058.jpg
DSC01058.jpg (201 KiB) 32212 keer bekeken
DSC01059.jpg
DSC01059.jpg (231.39 KiB) 32212 keer bekeken
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Zal ik mijn bus Otje noemen, dan kan die van jou Murphy heten ;)
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Wil je een "eerlijk" antwoord ???
:lol: :lol: :lol:
Plaats reactie