3 schietgebedjes gedaan en STARTEN ... niet duzzz ...
accu: spanning genoeg
benzine: tank zit vol
olie: allemaal vernieuwd en op peil
Dus checken:
vonken de bougies ? één voor één getest; niks mis mee
carburateur: krijgt die benzine ? aahhhaaaaaaa ... neen dus; zelfs de benzinepomp stond droog
Door mijn schoonmaakwoede kreeg de (droge) membraan van de benzinepomp niet voldoende vacuum opgebouwd om de benzine aan te zuigen. Dopje bovenop (waaronder het benzinefiltertje zit) losgeschroefd, eierdopje benzine erin laten lopen, boel weer dichtgedraaid en ziedaar: opgelost !
En nu de motor toch eenmaal liep nog even dat probleem met die vastzittende wielen oplossen. In z'n 1e vooruit ...
noppes. Dan maar achteruit ... en jawel: met een stevige knal lieten de remschoenen los. Eenmaal opgekrikt draaiden de wielen weer soepel en konden alle bouten van de as-flenzen worden vastgezet.
Nu nog de koppeling "fine-tunen", de handremkabels weer op spanning brengen en met een tubetje Gun-Gum de sis-openingetjes van de uitlaat het zwijgen opleggen.
Héérlijk om na zo'n "operatie" de boel weer te zien draaien !
