Plaatjes:
1) uit voorzorg genummerd
2) nieuwe cilinders geplaatst; was enig gefröbel om de papieren voetpakkingen op hun plaats te houden, had vet gebruikt om ze "vast te plakken" maar de pakkingen leken nèt een fractie groter dan de diameter van de rand waar ze in moesten
3) nummer dat is ingeslagen op de lagerschalen; levert dit info ?
4) onberispelijke lagerschalen, er was nergens beschadiging o.i.d. te bekennen (overigens héél praktisch: aan één uiteinde van iedere lagerschaal zit een uitstulping waardoor je 'm nooit verkeerd om terug kunt plaatsen !)
Heb de ervaringen van Ferry v.w.b. de lagering in het "small-end" van de zuigerstangen m.b.t. de piston-pennen inmiddels gelezen. Héél vervelend dat hij hier zo veel extra werk mee heeft ...
Bij mij zaten die (oude) pennen nog strak in de (glij)lagerbussen; heb de nieuwe pennen nog niet geprobeerd maar kan in de lagerbussen géén afwijkingen/slijtages ontdekken.
Morgen weer verder; heb de hint van HYvonne opgevolgd: de cilinders staan op te warmen boven de kachel en de piston-pennen liggen in de diepvries ...
Jacques was zo attent om er zèlf aan te denken dus heb van hem klembussen kunnen lenen; ben heel benieuwd hoe dat gefriemel met die zuigerveren gaat aflopen wanneer ik de nieuwe zuigers ga plaatsen ...
Tot nu toe valt het absoluut niet tegen ! (afgezien van de "koude vingers" in m'n "openlucht" werkplaats ...).
En inderdaad Ferry: 't kost enige "spinazie-kracht" om dat lompe stuk gietijzer in je eentje òm en òm te draaien ...
