Gerard 2cv schreef:Beste Rob,ik heb veel respect voor het werk dat je doet en volgt het ook met plezier,Maar zoals je schrijft,komt er veel polyester aan de HY.Ik wil je vragen om erg in de massa dienst van de carosserie te houden.Zodat je waarschijnlijk een paar massadraden extra moet gaan leggen
zo ver ik het kan word alles met metaal vervangen, ik zal spoedig weer foto,s plaatsen van alles wat al is gedaan, het weer remd de hobby een beetje af, want kwa temparatuur is bijna niet te werken in de garage.
ook doorlussing kwa massa daar word rekening mee gehouden, dank voor je mee denken.
groet rob.
Laatst gewijzigd door merdy op di dec 22, 2009 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
het gaat je goed af rob
enneuh, ik heb geen enkel probleem met lijmen
mijn neus zit er al 9 jaar opgelijmd(die van de hy dan hè!)
en vertoond nog geen enkel teken van loslaten of iets dergelijks
maar inderdaad niet de massa's vergeten
ik ben destijds 2 dagen aan het klooien geweest met mijn verlichting voor bij mij het lichtje ging branden
Hey Rob
Als IK me zou hebben gestoord aan allerlei reakties van zogenaamde "deskundigen" zou mijn Otje nooit klaar zijn geweest !
Ook IK heb, voor zover noodzakelijk, gebruik gemaakt van de voordelen van de polyester vervangingsdelen voor mijn bus. Voor al het lijmwerk (jawel, ruimschoots ...!) heb ik altijd Sikaflex 221 gebruikt; deze kit wordt óók in de professionele auto- en camperbouw gebruikt !
Nèt zo sterk als laswerk ! Daarnaast heb ik óók vele delen plaatwerk vervangen door nieuwe delen waarin ik indien nodig profiel met de hand heb "ingeklopt". Alleen verbaast het me dat je zulke kanjers van platen van 3 mm gebruikt ... Plaatwerk van 0,8 mm zou eigenlijk al voldoende moeten zijn ...
Volg jouw inspanningen met grote belangstelling en kan je enkel grote complimenten geven voor hetgeen je in zo'n korte tijd bereikt hebt ! Vooral die gedetaileerde foto's werken voor mij en vele anderen als een "trekpleister", vooral omdat het zo herkenbaar is !
En oh ja: koop een kilo-pot ouderwetse "uierzalf" om jouw handen een beetje te "restaureren" ... ik spreek uit ervaring, heb heel wat winteravonden in een onverwarmde tent zitten "klooien" met als gevolg dat mijn partner zich naar het uiterste andere einde van onze echtelijke sponde rolde ...
Ga dóór en laat je niet kisten ! Uiteindelijk zul je straks óók zelf van het resultaat van jouw inspanningen kunnen genieten ! IK heb daar bijna 4 jaar voor nodig gehad maar zo te zien gaat het bij jou véél sneller ... en och, je blijkt charmante hulp te hebben dus dát moet lukken !
Groet,
Gert
HY gaat volgens mij inderdaad lekker. Althans, lekker is natuurlijk als je ermee klaar bent, maar zo te zien wordt deze bus nu serieus beetgepakt. Ik blijf je volgen en neem van mij aan dat ik aan je denk. Ik heb ook heel wat geschuurd, geplamuurd en gerommeld in de vrieskou. Want 's-zomers moet ie rijden toch ?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
en ik dacht nog wel dat ik de enige was die met 10 graden vorst onder de bus lag tectiel te krabben en koolteer te smeren
die dan eerst weer met een verfbrander vloeibaar gemaakt moest worden
brammie schreef:en ik dacht nog wel dat ik de enige was die met 10 graden vorst onder de bus lag tectiel te krabben en koolteer te smeren
die dan eerst weer met een verfbrander vloeibaar gemaakt moest worden