Gert-jan,Gert-Jan Brink schreef:mooi!! goed voorbeeld doet goed volgen.
1 tip. : markeer om de 4cm op de strippen en een las om de 4 cm , dat volstaat, das 32(!) lassen per strip anyway.
Regelmatige lassen is ook beter te balanceren.
Ook is het niet nodig om de strip aan beide kanten te lassen. Binnenkant volstaat, hij kan echt geen kant meer op. Bovendien voorkom je beschadigen van de opstaande rand met afbramen, en die opstaande rand is van belang voor het op je plek houden van je band.
En scheelt een hoop werk. Ik deed een velg in een uur.
Dit was de proefvelg nog, er bleek zoveel roest te zitten onder een blok lood dat deze uiteindelijk op de ijzerbult beland is.
Dus de andere 4 zijn vooraf gecontroleerd (aldoende leer je

Ik heb de lasafstand niet afgetekend maar de strip wel ongeveer om de 3/4 cm vastgepikt. De buitenzijde heb ik ook zo meegepakt. Als je met beleid de afbraamschijf erlangs laat lopen valt het mee. Maar je hebt gelijk het doet qua functie niks. Goeie tip voor een andere hobbyist die ook aan de slag gaat met zijn velgen
De overgang strip / velg heb ik met staalplamuur gedaan, verder met een komborstel alle lagen verf eraf halen kost gewoon meer tijd.
Morgen gaan de laatste 3 naar de bandenboer
